#1. Nu incerca sa testezi tot

“Sigur, testeaza tot ceea ce poate fi testat. Dar adevaratele izbanzi vin atunci cand ai curajul sa lanseze ceva ce nu poate fi testat”, scrie Seth Godin in volumul “A Culture of Testing”.

Poti sa planuiesti cat de mult vrei in social media, dar problema este ca in acest mediu ai de-a face cu oameni si incerci sa socializezi cu ei. Peisajul pe canalele sociale se schimba cu fiecare mesaj sau tweet. Fara a lansa unele idei si proiecte “pe orbeste” nu vei putea sa atingi victorii adevarate.

#2. Fii gazda unor evenimente live pe Facebook

“Pentru a oferi valoare adaugata si noi modaliati pentru ca fanii tai sa interactioneze cu tine si intre ei, realizeaza in mod periodic sesiuni de chat live – asa-zisele web-inarii sau teleseminarii”, spune autoarea mai multor carti de social media, Mari Smith.

Aceasta recomanda pentru web-inarii platforma Linqto care permite prezentari prin webcam si microfon, in timp ce participantii interactioneaza prin chat.

Pentru persoanele ce doresc “sa nu se complice”, functioneaza si simplele sesiuni de Q&A, direct pe pagina ta de pe cea mai mare retea din lume. Aceste sesiuni ar putea functiona din ce in ce mai bine si in Romania, avand in vedere ca numarul de romani prezenti pe Facebook e de peste 3 milioane.

#3. Sprijina-i si pe cei ce nu sunt (inca) faimosi

“Nu incerca sa iti construiesti brandul singur sau alaturandu-te doar ‘numelor mari’. Cauta oportunitati peste tot, ajuta-i si pe cei mai putin cunoscuti si astfel vei primi credit. Initial poate parea multa munca dar, pe termen lung, aceasta renteaza”, considera Erik Qualman, autor al cartii Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business.

Modalitati usoare de a realiza acest lucru este a recomanda pe Twitter munca altora, prin retweet-uri sau prin comentarii pe bloguri.

“Ascultati de sfaturile lui Guy Kawasaki (expert social media – n.r.) si selectati-i pe cei ce nu sunt ‘in top’. Alege mai degraba oameni cu potential si imprieteneste-te cu ei”, mai scrie Qualman.

#4. Nu te axa excesiv de mult pe marketing

Prea des, business-urile trec cu vederea cuvantul “social” din sintagma “social media marketing” si trec direct la marketing, in detrimentul personal. Acestia uita ca social media este dominata de o comunitate de oameni ce au asteptari diferite si ce activeaza pe mai multe canale. De cele mai multe ori, acestia detesta mesaje de marketing ce “le sunt varate” pe gat, explica Hollis Thomases, autor al Twitter Marketing: An Hour a Day.

“Daca ai in plan sa delegi activitatile de social media unei alte persoane intreaba-te daca acel om intelege brandul, imaginea pe care trebuie sa o reprezinte si daca el/ea are abilitatea de a comunica corect si eficient acele atribute”, mai spune Thomases.

Citeste si:

#5. Intalneste-te cu oameni in “viata reala”

Inainte de retelele sociale, fan-club-urile erau mult mai active in viata de zi cu zi, cea numita de multi ca fiind “reala”. Dupa dezvoltarea retelelor sociale, acestia au inceput sa se intalneasca si sa interactioneze din ce in ce mai des online si din ce in ce mai putin fata in fata. “Unii uita cat de importante si diferite sunt, totusi, intalnirile tangibile, cum iti pot oferi energie superioara, interes crescand, feedback mai puternic”, spune Steve Garfield, autor al Get Seen: Online Video Secrets to Building Your Business.

Intalnirile ar trebui structurate astfel incat, in prima parte, oamenilor sa li se permita sa interactioneze total liber. Ulterior s-ar putea organiza o masa rotunda la care fiecare sa poata vorbi un anumit numar de minute, sa puna intrebari sau sa isi spuna parerea despre stiri in social media, sfaturi. Intalnirea se finalizeaza cum incepe – interactiune libera, la “o ceasca de cafea”. Este important de asemenea ca intalnirile sa aiba loc frecvent si regulat.

#6. Fii controversat. Fa-ti astfel cunoscut continutul

Cu totii stim ca “regele este continutul”, spune Dean Hunt, unul dintre cei mai cunoscuti oameni pe plan international pe segmentul de continut viral. “Acest lucru este adevarat mai ales in social media. Dar ce te faci data nimeni nu vrea sa te citeasca? Te poate demoraliza mult sa stai ore intregi, sau chiar zile sa gandesti si sa redactezi un post/articol, doar pentru ca acesta sa fie ingropat in strafundurile Internetului”, spune Hunt.

Strategia este sa sochezi, sa creezi controverse, inca din titlu, sa fii uneori negativist. Acest lucru va intriga si va “ademeni” internautii sa citeasca. Dean Hunt exemplifica spunand ca a scris un post numit “Cum sa muncesti mult si sa nu faci niciun ban”. “A fost un mare succes. Subliniez insa ca articolul era unul util, informativ, despre cum sa faci bani, dar am schimbat titlul astfel incat sa intrige”.

“Imagineaza-ti cum ar fi fost sa pun un titlu de genul ‘Cum sa faci o multime de bani’. Auzim si citim astfel de promisiuni aproape zilnic, nu ar fi atras niciun pic. Deci, putin negativism nu strica niciodata”.

#7. Impartaseste ce ai invatat de la experti

Incearca sa implici cat mai mult oameni cu nume mari in post-urile tale. Mai intai, evident, determina cine sunt acestia si mai apoi abordeaza-i. Propune-le interviuri despre proiectele lor importante.

In timpul interviurilor asigura-te ca pui o multime de intrebari adiacente care sa intereseze in mod special audienta ta. Rezultatul va fi un articol excelent, ori scris, ori audio sau video. Mai mult, acestia vor aprecia ca nu pastrezi doar pentru tine informatii valoroase, creand astfel o relatie puternica, considera Mike Stelzner, fondator al Social Media Examiner.

Sursa foto: VSellis.com

Acum este randul tau! Ce sfaturi poti sa oferi in ceea ce priveste activitatea pe social media? Cum ti se par cele ale expertilor citati anterior, se pliaza pe nevoile tale?