La mai putin de o luna de la lansare, ziarul Ring are succes. Lumea il citeste si asta se vede cand cobori la metrou, spune Ionut Negoita, care a facut mai multe drumuri in subteran pentru a vedea pe viu cum ii e consumat produsul mediatic. Concluzia: bucurestenii stiu deja unde sunt amplasate standurile de ziare si le golesc rapid.

Daca primele evaluari pentru noul produs par destul de empirice, nici lansarea ziarului nu a fost precedata de o cercetare profesionista a pietei. “Studii ca la carte nu am facut. Sa apelam la o firma specializata, nu. Suntem pe o piata in crestere, o piata in tranzitie, unde totul se misca, totul e in formare. Dar am cules anumite informatii, le-am pus cap la cap si dupa «feeling» si am ajuns la concluzia ca un ziar tabloid, dar ceva mai serios si gratuit ar prinde foarte bine in perioada asta. Ploioasa si ajuta, prinde repede radacini”, spune Ionut Negoita (foto), fratele care se ocupa afacerile din media.

“Feeling”-ul in afaceri al fratilor Negoita i-a adus, in zece ani, de la un depozit si doua camioane la un imperiu imobiliar care include hoteluri, proiecte rezidentiale, cladiri de birouri, un viitor mall, dar si un proiect ce se vrea cel mai modern campus universitar din tara. Daca investitiile in imobiliare vor mai aduna aproximativ 700 de milioane de euro in urmatorii doi-trei ani, noul trust media, care se va numi Ring, va inghiti si el pana la 50 de milioane de euro.

“Mi se par trei lucruri foarte importante: banii, politica si informatiile – imaginea si tot ce se formeaza prin intermediul media”, isi explica Ionut Negoita optiunea de a intra pe piata romaneasca de media. “De aici a plecat: curiozitatea si dorinta de a participa la formarea de opinii”.

Trustul Ring, un proiect de 50 mil. euro

Ziarul Ring, primul produs media marca Negoita, a fost lansat pe 21 aprilie si este un tabloid de 16 pagini full-color, care se distribuie gratuit in statiile de metrou si prin distribuitori volanti, intr-un tiraj de 50.000 de exemplare. Din punct de vedere editorial, Ring acopera domeniile monden, politic, sport, dar promite si investigatii serioase, demne de un cotidian quality.

“Serios” este cuvantul cu care isi eticheteaza Negoita trustul media, care va contine, pe viitor, un cotidian quality axat pe analize in domeniile social, politic si economic, o televiziune generalista, un radio si cateva reviste de nisa. La reviste nu s-au stabilit inca exact domeniile, dar Negoita promite o revista pentru femei si una de turism.

“Proiectul trustului media se intinde pe doi ani si va fi undeva pe la 50 de milioane de euro. Pana acum am investit putin, un milion-doua. Pana in septembrie se duce la 5-6”, spune Negoita. Jumatate din suma investita pana in toamna este rezervata unei tipografii de ultima generatie, cu tiraj mare.

Pentru lansarea televiziunii, fratii Negoita si-au impus un termen-limita de sase luni. Postul de televiziune se vrea unul de top, un lider chiar: in doi ani trebuie sa ajunga in top 5 audiente, iar in urmatorii 5-6 ani va trebui sa se instaleze confortabil pe locul intai. Pentru asta, Ionut Negoita nu se da la o parte din a folosi reteta Pro TV-ului. “De ce nu? Sa mearga pe o reteta castigatoare!”

Tabloidul Ring – tiraj mai mare si distributie nationala

Pana atunci, in cele doua-trei ore pe saptamana pe care le dedica businessului de media, Ionut Negoita pune la cale si dezvoltarea ziarului Ring. Pentru inceput, trebuie pus la punct un sistem de distributie mai amplu, prin care tabloidul va fi distribuit nu numai in statiile de metrou si la colt de strada. Odata cu inmultirea canalelor de distributie, va creste si tirajul, de la 50.000, cat e in prezent, pana la 400-500.000 de exemplare. In prezent, ziarul gratuit Compact este tiparit intr-un tiraj de aproximativ 160.000 de exemplare pe aparitie, iar Curentul ajunge si el la circa 110.000 de copii.

Citeste si:

In paralel, distributia Ring se va extinde si spre orasele mai mari din apropierea Bucurestiului, cum ar fi Ploiesti, Pitesti sau chiar Brasov si Constanta.

“In faza a doua, o sa ne facem probabil un centru, poate chiar o mica redactie, o anexa la cea de aici, undeva in zona Cluj, unde sa plecam cu o parte din ziarul asta si sa inseram niste pagini specifice zonei respective”, isi propune antreprenorul.

Ring nu va musca din cota de piata a Compact, crede Negoita, dar va afecta tirajele tabloidelor de pe tarabe: Libertatea, Click! si CanCan. Pana cand publicitatea din paginile Ring va aduce venituri substantiale, fondatorii ziarului vor continua sa investeasca in el. Ionut Negoita se asteapta sa-si recupereze investitia in intregul trust de media in urmatorii 10 ani.

“In mai toate investitiile pe care le facem, de obicei, daca ma refer la un hotel, investim bani doi ani de zile. Dupa ce ii dam drumul, in primul an continuam sa bagam bani. Dupa al treilea an incep banii sa se si intoarca. Deci cam trei ani se fac investitii si in urmatorii 7-8 ar trebui sa se amortizeze investitiile”, explica Negoita.

“Inainte de implicarea in politica, suntem oameni de afaceri”

Robert Negoita, fratele cel mare al lui Ionut, a candidat la alegerile trecute pentru functia de primar la Otopeni, din partea PSD-ului si a ramas, de atunci, in partid. Ionut Negoita spune ca este atras, la randu-i, de politica, dar nu intentioneaza sa se inscrie deocamdata in vreun partid. Indiferent de decizia pe care o va lua, declara ca isi doreste ca jurnalistii care vor lucra in trustul Ring sa fie independenti politic. Pentru ca, pe o logica simpla, corectitudinea si calitatea aduc increderea cititorilor, care vor cumpara produsele si vor creste veniturile.

Negoita sustine ca le-a transmis personal oamenilor pe care i-a angajat ca se asteapta de la ei sa fie obiectivi politic. “Am si avut un subiect despre o persoana importanta, am si primit telefoane, materialul a curs, deci n-are nici o legatura. Inainte de implicarea in politica, suntem oameni de afaceri, de business. Si daca ne compromitem publicatiile in interesul unui partid sau al unei persoane, implicit pierdem credibilitate. Pierzand credibilitate, pierdem audienta. Pierzand audienta, pierdem bani. Cine ar fi ala care sa ne compenseze noua vicierea unui trust pe care vrem sa-l creem sau sa-l impunem?”

Brandul RIN

Robert si Ionut Negoita – altfel spus, RIN – este un brand in crestere pentru piata locala. Cei doi frati si-au pus initialele pe doua hoteluri si pe un model de business. Businessul care se bazeaza si pe instinct, dar care este cladit direct de antreprenorul-manager, inca din prima zi. Pentru fiecare nou proiect fratii Negoita, isi selecteaza singuri oamenii cu care vor lucra. In fiecare proiect se implica direct, pana cand acesta functioneaza la parametrii doriti. Apoi deleaga sarcinile, dar nu isi iau complet mana de pe nici un business.

“RIN inseamna acum Robert si Ionut Negoita. Peste cativa ani o sa insemne o retea nationala. Peste alti cativa ani se va extinde si in afara. Va fi o retea hoteliera cunoscuta”, isi propune fratele cel mic.

Pentru piata de media, Ionut Negoita are planuri mari. Iar perspectiva de la care gandeste va creste odata cu trustul. Oricat de mare va deveni trustul peste ani, Negoita nu vrea sa-l vanda. “Noi nu vindem, in cel mai rau caz ne asociem. Nu vindem businessuri care merg. Noi avem businessuri cum ar fi dezvoltarea de proiecte rezidentiale, apartamente si case. Astea le vindem. Dar restul investitiilor, hoteluri, birouri, le operam. De ce le-am vinde? Si cu banii ce sa facem?”