Valoartea neta a investitiilor in publicitate ale celor cinci jucatori este de circa 6,8 milioane de euro. Discounturile considerate sunt de aproximativ 90% pentru TV, 50% pentru radio si 50% pentru presa scrisa, potrivit firmei de consultanta Media Hub.

In clasamentul realizat in functie de sumele brute investite in promovare conduc cei de la ING Pensii, cu aproape 17,6 milioane de euro si sunt urmati de BCR Pensii cu 17,5 milioane de euro, Generali Pensii cu 8,5 milioane de euro, de BRD Fond de Pensii si AVIVA Pensii cu aproape 8 milioane de euro fiecare.

Clasamentul isi schimba configuratia in cazul estimarilor nete, prima pozitie revenind celor de la BCR Pensii, cu aproape 1,8 milioane de euro, iar pozitia a doua fiind ocupata de ING Pensii cu aproape 1,7 milioane de euro.

Pentru promovarea pensiilor private obligatorii, cele cinci institutii financiare monitorizate au folosit 6,8 milioane de euro (valoare neta) pentru difuzarea unui numar de 30505 de spoturi pe canalele TV, radio, reviste si ziare.

Cele cinci companii au directionat aproximativ 93% din bugetul de promovare inspre TV, concretizat in 26000 de spoturi TV. Revistele nu au jucat un rol important in strategia de comunicare a companiilor, reprezentand sub 1% din numarul total de reclame.

Citeste si:

Daca publicitatea conventionala a atras cea mai mare parte a investitiilor in promovare, totusi nu pot fi neglijate nici investitiile in BTL ("below the line" - mijloace de comunicare neconventionale - n.red.). Astfel, BRD Fond de Pensii a alocat promovarii neconventionale 15% din bugetul de marketing, a declarat pentru NewsIn AdRating secretarul general al BRD-Group Societe Generale, Adela Jansen. BRD Fond de Pensii este singura institutie dintre cele cinci monotorizate, care a decis sa nu-si promoveze serviciile pe radio.

Generali Fond de Pensii a alocat pentru crearea si dezvoltarea fondului "Aripi", peste 20 de milioane de euro, potrivit Generali Head of Marketing and Communication, Daniela Casapu. Aceasta a precizat ca cea mai mare parte a bugetului alocat campaniei de promovare a pensiei private a fost directionat catre ATL ("above the line" - mijloace de comunicare conventionala - n.red.) si un mic procent catre BTL.

Cea mai mica investitie in promovare au avut-o cei de la Aviva, cu aproximativ 8 milioane de euro (inainte de aplicarea discountului), adica sub 1 milion de euro valoare neta. Suma alocata in promovare pentru acest fond s-a materializat in aproape 4900 de reclame, adica cu 300 de reclame mai mult decat compania aflata pe pozitia superioara, BRD Fond de Pensii.

NewsIn AdRating este o publicatie anuala, editata de agentia de presa NewsIn. Cel de-al doilea numar al publicatiei, care va fi lansat la sfarsitul acestei luni, vine cu o noua ierarhie atat pentru agentiile full service, cat si pentru agentiile specializate in planificarea si achizitionarea spatiului publicitar.

Publicatia este bilingva (romana - engleza), are peste 250 de pagini, este integral color si are un pret de 19,5 lei. Publicatia anuala NewsIn AdRating poate fi gasita, incepand cu data de 31 mai, la toate centrele premium de difuzare a presei din marile orase ale tarii.