Videoclipurile online se vor bucura de o audienta in crestere, ca urmare a faptului ca advertiserii incearca metode de captare a atentiei consumatorilor de Internet.

Acestia vor cauta noi metode de atragere a unei audiente sporite, in contextul in care cele mai importante piete mondiale au inregistrat anul trecut mii de vizitatori unici pentru reclamele video de pe Internet.

Pentru perioada 2007 – 2008 s-a inregistrat o crestere puternica in sectorul digital, pe segmentul reclamelor video. Marketerii au introdus continut publicitar si comercial in toate mediile specifice reclamelor de pe Internet, lucru care s-a reflectat si in procentul crescut al utilizatorilor care au vizualizat reclame video pe Internet.

Astfel, 124.362 de americani au urmarit 77 de videoclipuri de persoana in ultima luna din 2007, cu 78% mai mult decat in mod obisnuit.

De asemenea, piata publicitatii din spatiul digital american va creste, in urmatorii cinci ani, cu 9,7%, pana la 32,7 miliarde euro, iar cele mai profitabile segmente din acest domeniu vor fi motoarele de cautare si reclamele video, au aratat analistii eMarketer intr-un studiu publicat la inceputul acestei luni.

Spre deosebire de SUA, in Canada s-au vazut aproximativ 2.137.802 de filmulete in mediul online, ceea ce inseamna 112 videoclipuri/vizitator si o crestere de 89% in audienta, chiar daca cifra utilizatorilor unici a fost de doar 19.047 de vizitatori.

Pe continentul european, Marea Britanie primeaza, ca trafic, avand 28.686 de vizite unice si 3.092.867 de videoclipuri urmarite, echivalentul a 108 video-uri vizionate pe consumator, procent in crestere cu 87%.

In plus, in Germania au fost urmarite 2.514.039 de videoclipuri intr-o singura luna, cu 81% mai mult, de catre 27.321 de utilizatori unici, arata eMarketer.

Citeste si:

In Franta, desi numarul videoclipurilor urmarite a fost mai mic, 2.138.802, totusi, cei 24.063 de vizitatori unici au facut in asa fel incat sa creasca numarul vizualizarilor cu 84%.

In plus, “reclamele video vor aduce publicitarilor castiguri mai mari decat publicitatea statica, in sistem display”, a declarat David Hallerman, senior analyst eMarketer, la inceputul acestei luni.

Insa, audienta castigata de videoclipurile publicitare din mediul online nu este aceeasi cu ceea ce vor sa vada utilizatorii in momentul in care incep o cautare de videoclipuri pe Internet, sustine Henrique de Castro, director de vanzari Google in Europa.

Marketerii si advertiserii lucreaza impreuna pentru a decide care este cel mai bun format publicitar de videoclip, deoarece o parte dintre consumatori gasesc intruziunea acestora in programele TV sau online un lucru neplacut.

“De exemplu, MTV a gasit reclamele video intercalate in jocuri ca fiind de succes, cu toate ca, atasate unor filme sau scurte episoade, acestea devin stresante”, a declarat Nada Stirratt, vicepresedinte de publicitate digitala la MTV Networks Digital.

De asemenea, opiniile au fost impartite si in privinta reclamelor video care au functia auto-play, cei mai multi utilizatori considerandu-le chiar periculoase, mai putin in situatia in care actiunile si sunetele emise de acestea sunt previzibile.