De-a lungul anilor, Google a aratat ca este o companie care traieste din marketing, in cadrul careia se reunesc sute si mii de afaceri, mici si mari, care isi promoveaza business-urile prin intermediul acestui motor de cautare, drept pentru care compania a devenit una din cele mai importante si impresionante descoperiri tehnologice din istoria marketingului, dupa televiziune.

In acelasi timp insa, Google a demonstrat ca, pe cat de mare si de important este numele companiei in lumea marketerilor, pe atat de putin a cheltuit in aceasta zona pentru a se face cunoscut si admirat.

Totusi, noile tendinte impuse pe piata de catre notiunea de branding promoveaza mai bine serviciile pe care le furnizeaza compania, iar acestea sosesc intr-un moment in care Google a inceput sa investeasca tot mai mult in reclamele de la TV si radio, sau in cele in sistem display, scrie AdAge.

Intamplator, campaniile publicitare lansate de catre organizatie exploreaza un mediu in care Google nu a avut succes din punct de vedere al vanzarilor, si anume outdoor-ul.

In plus, o simpla cautare in Google Image Search va echivala cu aproximativ o jumatate de duzina de reclame Google care au circulat in ultimele sase luni in toata SUA, sub forma de panouri publicitare. Astfel, in ceea ce priveste outdoor-ul, Google s-a concentrat pe etalarea reclamelor in autobuze si pe lipirea afiselor in trenuri, precum si pe plasarea panourilor publicitare in zonele populate din orasele mari sau din parcuri.

Asadar, marketingul de brand este un fenomen inevitabil pentru companie, tinand cont de faptul ca atata timp cat oamenii nu iti cunosc produsul, acesta este egal cu zero, chiar daca poate sa fie cel mai bun din lume.

“Google a avut succes inca de la inceput datorita functiei de cautare incorporata in program, cotata ca fiind cea mai buna in momentul lansarii serviciilor companiei”, sustine Nigel Hollis, analist sef la Millward Brown, companie de cercetare de piata care a numit compania ca fiind unul din cele mai valoroase branduri din lume.

Astfel, oamenii au ajuns sa cunoasca si sa recomande serviciile oferite de Google.

“Insa, din cauza extinderii portofoliului de solutii promovate de companie exista, in momentul de fata, o multime de functii pe care Google le ofera utilizatorilor sai, dar de care acestia probabil ca nu stiu nimic”, a adaugat Hollis.

Cele mai multe servicii de cautare din ziua de azi au, in principiu, aceleasi functii, ceea ce ingreuneaza procesul de diferentiere al mai multor motoare de cautare.

Citeste si:

In schimb, Google spera sa-si demonstreze superioritatea prin oferirea de informatii in plus pentru marea masa a populatiei.

Companiei ii place sa-si lase produsele sa vorbeasca in numele organizatiei, considera Nate Johnson, product-marketing manager Google Transit. Totodata, acesta afirma faptul ca reclamele create pentru a promova serviciile Google vin sa dea, oarecum, un imbold in cadrul dezvoltarii brandului.

Acest imbold este important in masura in care veniturile totale obtinute in prezent sunt relativ mici, iar motoarele de cautare sunt considerate cheia succesului in ceea ce priveste profitul obtinut din publicitatea online.

De exemplu, Google continua sa detina suprematia in Marea Britanie, ca fiind cel mai popular motor de cautare, detinand in luna aprilie a acestui an 74,4% din cifra totala a cautarilor facute pe Internet, potrivit comScore.

Asadar, numele companiei a devenit, cel putin in ultimul timp, sinonim al cuvantului “cautare” (“search”), arata studiul.

Desi popularitatea site-ului este demonstrata din plin, totusi, Google nu are un volum notabil de reclame pe pagina sa.

De partea cealalta, Microsoft Live, programul de cautare al celor de la Microsoft, are incheiat un parteneriat cu cei de la Yellowpages.com pentru continut publicitar pe site.

De asemenea, AOL (prin MapQuest) este plin de link-uri sponsorizate.

In incheiere, Johnson sustine ca promovarea in stil traditional pe care si-o face Google este “doar un truc”, daca se iau in considerare videoclipurile publicitare si paginile personalizate pe care compania le foloseste pentru promovarea serviciilor.

In plus, cu asemenea adversari, compania are nevoie sa investeasca tot mai mult in publicitate...