Cu toate acestea, e-mail-ul inca mai are foarte multi utilizatori, iar marketerii si advertiserii continua sa il foloseasca. In plus, consumatorii sunt cei care, de cele mai multe ori, prefera sa foloseasca acest instrument web.

Aproape trei sferturi din adultii Americii de Nord care utilizeaza e-mail-ul declara ca folosesc aceasta tehnologie zilnic, arata un studiu condus de Ipsos pentru Habeas (lider tehnologic in furnizarea de servicii de management pe piata americana), citat de eMarketer.

De asemenea, doua treimi din respondenti au spus ca prefera e-mail-ul ca forma de comunicare pentru afaceri, iar studiul a mai aratat ca, cel putin cinci ani de acum incolo, acesta va fi in continuare utilizat de catre adulti.

Astfel, in luna aprilie a acestui an, e-mail-ul a fost cea mai preferata metoda de comunicare in randul adultilor din America de Nord, fiind utilizat in proportie de 67%.

Ca metoda secundara de informare, site-urile au constituit un punct alternativ pentru adultii americani, care le-au folosit pentru a comunica in proportie de 34%, arata eMarketer.

Posta traditionala a fost preferata de 35% din respondentii la acest studiu.

“De departe eclipsat de tehnologia Web 2.0 si de alte metode alternative de comunicare, totusi, cerintele consumatorilor sugereaza faptul ca e-mail-ul va fi canalul in jurul caruia se vor revarsa toate celelalte forme de comunicare online care vor aparea in viitor”, a declarat Des Cahill, CEO Habeas.

Consumatorii sunt dornici sa ajute marketerii in procesul de transmitere a mesajelor, iar 88% dintre respondenti sustin ca le-ar placea sa beneficieze de mai multe variante de continut in cadrul e-mail-ului, inclusiv optiuni pentru reclame si oferte speciale.

Citeste si:

Asadar, daca e-mail-ul va ramane mediul favorit de comunicare pentru urmatorii ani, rezulta faptul ca si valoarea pietei de publicitate prin e-mail va beneficia de anumite influente in aceasta perioada.

Analistii eMarketer estimeaza ca piata de publicitate prin e-mail din Statele Unite va ajunge, in acest an, la 492 de milioane de dolari (312 milioane euro) si ca va urca, pana in 2012, cu aproximativ 55%, la 765 de milioane de dolari (485 milioane euro).

Piata publicitatii online rezultata din cautari a atins anul trecut 8,8 miliarde de dolari (5,5 miliarde euro), ocupand 41% din piata, iar reclamele in sistem display, 4,4 miliarde de dolari (2,7 miliarde euro), pentru ca e-mail marketingul sa afiseze doar 422 de milioane de dolari (267 milioane euro) in 2007, conform eMarketer.

Totodata, in timp ce e-mail marketingul totalizeaza doar 2% din valoarea intreaga a pietei de publicitate online, eMarketer sustine ca procentajul va cobori la 1,5% in 2012, desi valoarea castigurilor va creste.

Rezultatele care vor fi afisate in urmatorii patru ani se datoreaza, in parte, sumelor mari investite in alternativele publicitatii prin e-mail, cea din urma ajungand sa coste din ce in ce mai putin.

E-mail-ul este un plan de marketing ieftin. Trimiterea unui milion de e-mail-uri costa mai putin decat daca trimiterea a doar o mie de e-mail-uri.

“E-mail-ul este atat de ieftin incat majoritatea marketerilor subestimeaza influenta pe care o poate avea intreaga campanie asupra unei companii sau asupra brandului unei organizatii”, a declarat David Hallerman, senior analyst eMarketer.