Spre exemplu, Google a incercat diverse metode de a monitoriza YouTube, cea mai recenta fiind aceea de a-i lasa pe creatorii de continut sa vanda reclame pe site.

Producatorii de continut profesionisti au dreptul sa vanda, mai nou, diferite tipuri de reclame in cadrul site-ului YouTube, cum sunt cele overlay, iar castigul obtinut va fi impartit intre creatorii de continut si reteaua sociala.

YouTube este de departe cel mai mare site de videoclipuri, inregistrand, in martie 2008, mai mult de 4 miliarde de video-uri vizualizate, potrivit comScore, desi numarul audientei nu a atras si castiguri la fel de semnificative.

De asemenea, CEO-ul Google, Eric Schmidt a declarat ca o monitorizare mai buna a YouTube este prioritara in acest an.

Venitul obtinut de reteaua sociala va atinge, in acest an, pana la 90 de milioane de dolari (56,9 milioane euro), conform celor spuse de analistul Robert Peck, Bear Stearns sau va depasi 200 de milioane de dolari (126,6 milioane euro), sunt de parere alti analisti.

Citeste si:

Pentru cei mai multi creatori profesionisti de continuturi, sa fii capabil sa controlezi totalitatea videoclipurilor de pe un site social constituie un factor important pentru modul in care se distribuie continut online, arata AdAge.

Pentru YouTube, acest lucru ofera site-ului o anumita forta de autoreprezentare, care concureaza agentiile de publicitate si care se suprapune cu serviciile promovate de acestea.

YouTube targeteaza publicitatea facuta pe verticala sau prin retelele de pe site, prin videoclipurile muzicale sau cele amuzante.

Totodata, site-ul sustine o serie de teste care sa ajute imbunatatirea imaginii brandului si care sa determine progresarea spatiului publicitar.

“Incercam diverse formate si noi forme de a ne atrage utilizatorii. Nimeni nu stie, pentru moment, cum sa sparga gheata in ceea ce priveste publicitatea de pe site-urile video”, afirma Shiva Rajaraman, product manager YouTube.