Raspunsul este partial corect. Din pacate. Clientii unei regii de media online sau chiar firma de productie de siteuri sunt de fapt agentii de publicitate / media. Daca ar fi sa-i numim mai corect, “platitorii” s-ar numi, in limbajul de afacereza: ADVERTISERI. Acele companii care investesc bugetele de 15 milioane de euro vehiculate in piata de media online si alte milioane bune in partea de productie si web design.

Veti spune: Ei si? Ce e cu asta? Aveti dreptate. Ce este cu acest lucru? Este vorba pe de o parte de respect iar pe de alta parte de business si marketing. Este vorba de respectul pentru client, cel care iti sustine afacerea. Este vorba de respect pentru clientul care sustine afacerea companiei pentru care lucrezi. Este vorba de eficienta si incredere pe care vrei sa o obti de la clientii de publicitate online care, din pacate, nu sunt tratati asa cum ar merita. Siteuri web prost facute, campanii online prost facute. Bani aruncati pe fereastra. 89% ! O vorba celebra spune: jumatate din banii cheltuiti pe advertising sunt aruncati pe apa sambetei. Problema e ca nu stii care jumatate. In online, procentul tinde catre 89%.

Unde este increderea, motivul principal pentru care cineva ar face business cu tine? In economiile avansate de mult nu mai este pretul pe primul loc. Pentru ca acesta este ocupat de INCREDERE.

Veti spune: bani putini, calitate proasta. Eu vin si spun: calitate proasta, bani putini. Calitatea serviciilor si lipsa de transparenta este motivul pentru care nu se castiga increderea. Este vorba de topica frazei.

Citeste si:

Dar intrebarea din titlu este una tricky. Pentru ca este urmata de intrebarea: Cine plateste salariile ADVERTISERILOR? Simplu. Clientii lor. Adica clientii clientilor agentiilor. Adica clientii clientilor clientilor celor din industria de media si publicitate online. Adica chiar TU cititorule din postura de consumator. Iata ce iti creste pretul de raft: bad marketing. Si acest lucru a spus-o si revista Time in 2006 cand TE-a declarat personalitatea anului: “You control the Information Age. Welcome to your world.”

Pentru ca in businessul de online nu este vorba de tehnologie. Este vorba de comunicare. De informatie si de modalitatea prin care ea este creata, modelata, transformata, transmisa, corectata, criptata, catalogata, ierarhizata, stocata, cautata si nu in ultimul rand raspandita si impartasita. Share. Acesta este web 2.0 . Tehnologia are o functie suport. Esentiala, vitala, dinamica si universal disponibila. Este motorul, caroseria si tot angrenajul. Dar nu reprezinta SCOPUL. BTW, tie cine iti plateste salariul?

Ciprian Stavar are o experienta de 10 ani in publicitatea online, fiind unul din pionierii si promotorii vehicolului media online. A fost pe rand publisher online, project manager pentru adserver, om de media, director de marketing, managing partner pentru agentia new/media, parte a thegorup. Din martie 2008 este consultant si trainer pentru marketing online si Guerrilla Marketing® Certified Practitioner, Online Specialist, certificare obtinuta cu acordul lui Jay Conrad Levinson, parintele conceptului de Guerrilla Marketing.