Cifrele preconizate pentru urmatorul an reprezinta dublul volumului inregistrat cu doar patru ani in urma, iar acest trend de ascendenta pe domeniul publicitatii interactive va continua sa creasca sustinut de faptul ca Internetul este principalul domeniu explorat in advertising.

Totodata, veniturile in publicitate cresc indeosebi datorita spatiului interactiv, si nu mediei traditionale, care cunoaste, mai nou, un declin pe piata.

In plus, investitiile realizate in sectorul publicitar online au reprezentat anul trecut 11% din totalul investiilor de advertising, aceasta crestere datorandu-se in special pietelor din Statele Unite si Europa de Vest, releva studiul citat de Brand Republic.

Cresterea s-a datorat si utilizarii marite si valabilitatii dispozitivelor mobile performante, a laptopurilor care au scazut considerabil la pret si a retelelor de conexiune la Internet prin cablu sau WiFi.

Cercetarea elaborata de GroupM a acoperit 35 de tari
si a scos in evidenta faptul ca publicitatea interactiva a constituit principala sursa de media in care s-a investit cel mai mult din 2001, de cand cheltuielile facute in media traditionala au inceput sa scada.

Spre exemplu, in Marea Britanie piata publicitatii interactive este estimata sa creasca cu 30% in 2009, fata de cat a crescut in 2005 (10%) comparativ cu anul precedent. Pronosticul estimat pentru Anglia este cel mai mare intre tarile participante la studiu.

Totodata, cercetarea mai releva faptul ca populatia tarilor respective va sustine cresterea utilizarii Internetului in randul consumatorilor pentru cel putin inca o generatie (posibil doua), in conditiile in care cei sub varsta de 25 de ani isi vor pastra obiceiurile pana la varsta mijlocie si chiar si dupa.

Citeste si:

Aproximativ 45% din cheltuielile de publicitate interactiva facute anul trecut au trecut in contul reclamelor display, acest curent urmand sa-si piarda din stralucire in curand. Locul sau ar putea fi luat de publicitatea facuta prin cautari, care a afisat in 2007 o crestere de 38%.

Studiul efectuat descopera faptul ca exista o corelatie puternic pozitiva intre conexiunile la Internet de care dispune o anumita tara si nivelul investitiilor facute in publicitatea interactiva.

De asemenea, volumul de timp petrecut in spatiul online este in crestere la nivel global, cifrele estimate pentru 2009 fiind de 46 de minute/zi pentru fiecare utilizator, fata de 27 de minute, cat se naviga in mediul online acum trei ani.

Timpul de navigare pe Internet este in crestere, asadar, drept pentru care si publicitatea interactiva se va mari, depasind publicitatea de la TV, radio sau din print, carora nu li se mai acorda atata atentie, conchide studiul realizat de GroupM.

“Acest studiu doreste sa imbunatateasca rata succesului pe care il are marketingul direct. Exista totusi o mica indoiala in ceea ce priveste cresterea canalelor interactive, acest lucru fiind programat sa se intample mai degraba in anii care vor urma”, a declarat Rob Norman, CEO GroupM.