Problema monetizarii a fost ridicata si in momentul achizitiei YouTube, fiind vazuta ca o incercare importanta pentru Google, care avea un model de monetizare mult diferit. Sunt mai multi factori care au dus la aceasta problema.

Modul de monetizare pentru motorul de cautare este foarte simplu si in foarte mare masura automatizat. Negocierile au loc practic, prin intermediul sistemului in sine. In plus, setarea si optimizarea campaniilor se face de catre client, fara interventia Google. Variantele de produs sunt putine si de aceea nu este nevoie de multa asistenta din partea Google.

Varianta de monetizare prin display advertising, in special bannere, se loveste de problema segmentarii. Pentru a putea monetiza cat mai bine un trafic si o audienta uriasa, trebuie sa poti sa o segmentezi, fie dupa continut, fie dupa date demografice. Baza imensa de videoclipuri si mai ales, cresterea puternica a numarului de videoclipuri care sunt postate zilnic, face imposibila catalogarea continutului.

Citeste si:

Folosirea datelor demografice este un model mult mai interesant, in special pentru clientii mici. In plus, sistemul se poate automatiza usor. Totusi, apare o problema deoarece in acest moment, in America sunt dispute puternice legate de securitatea datelor personale. In plus, folosirea datelor demografice nu rezolva o problema importanta a clientilor mari, asocierea cu un continut nepotrivit.

Alternativa, este crearea de continut specializat pentru un anumit client si o anumita campanie. Pentru asta, e foarte important sa ai un departament de vanzari suficient de mare pentru a convinge cat mai multi clienti sa incerce produsele. Este o situatie cu care Google nu s-a mai confruntat si cred ca asta e si sursa problemei. Acest neajuns este accentuat puternic de concurenta. Daca pentru motoarele de cautare, situatia era mult in favoarea Google (cu putine exceptii), concurenta pentru realizarea de continut specializat este mult mai mare, mai ales datorita diferentei de experienta in acest domeniu.

In final, gasirea unui model eficient de monetizare nu este importanta doar pentru Google.
Sunt mai multe site-uri cu trafic si audienta uriasa, dar pe care nu le monetizeaza suficient de bine.