Increderea pe care o afiseaza Arthur Sulzberger, presedintele New York Times, fata de viitorul brandului promovat de-a lungul atator ani, poate parea absurda. “Wall Street Journal, Washington Post si Newsday sau orice alt competitor de-al nostru ne poate fura cititorii”, afirma Sulzberger. “Ne putem pierde cititorii. Dar nu ni-i vom pierde”, a adaugat acesta.

Ceea ce vrea sa spuna cu adevarat Sulzberger este faptul ca numarul cititorilor a scazut considerabil in ultimul timp, ajungand ca, pe o perioada de sase luni, incheiata la 31 martie 2008, New York Times sa vanda doar 1,1 milioane de ziare din editia zilnica, publicatia coborand anual cu 3,85%.

De asemenea, circularitatea editiei de week-end a scazut in aceeasi perioada cu 9,26%, pana la 1,5 milioane de exemplare vandute.

Totusi, numarul celor care s-au abonat in ultimii doi ani
la varianta online a editiei publicate, a crescut de la 550.000 la 820.000 de utilizatori, ceea ce inseamna ca viitorul ziarelor printate va sta sub semnul digitalului.

Din aceste motive, publicatia trebuie sa sufere un proces continuu de schimbare, in ton cu lumea care sufera constant transformari totale, opineaza Michael Zimbalist, director de cercetare si dezvoltare pentru New York Times. Evenimentele care au avut loc saptamana trecuta vin sa intareasca declaratia lui Zimbalist.

Un prim eveniment este acela ca doua ziare New York-eze, unul detinut de Rupert Murdoch, iar celalalt al lui Mort Zuckerman, au lasat deoparte rivalitatea dintre ele si iau in considerare o potentiala colaborare.

De asemenea, Tribune Co. l-a concediat pe David Hiller, editorul ziarului Los Angeles Times, iar Wall Street Journal, care se situeaza dupa New York Times dupa cum sustine Murdoch, si-a marit pretul de vanzare si a renuntat la o parte din staff-ul editorial.

Citeste si:

In 1998, Sulzberger declarase faptul ca noua media va determina ziarele si, in general, publicatiile printate, sa isi schimbe perspectivele editoriale si sa se rebranduiasca, tocmai pentru a deveni mult mai accesibile oricarui segment de cititori.

Cheia succesului pentru New York Times sta in descoperirea unui competitor potrivit sau/si a unei colaborari.

Indiferent daca acest ziar este agreat sau nu, se stie ca acesta joaca un rol important pe plan local, dar si national, mai ales datorita popularitatii sale si a faptului ca site-ul New York Times este plin de bloguri.

Asadar, cat de rapid este New York Times? Este acest ziar aliniat trendurilor tehnologice actuale sau mai este nevoie de timp pana sa ajunga in top? Pagina de Internet a ziarului contine una din cele mai valoroase sectiuni de real-estate de pe Web.

New York Times nu are numai competitori locali, cum este Wall Street Journal, ci si branduri care fac parte din reteaua internationala, cum sunt Thomson Reuters, CNN, BBC, The Associated Press, chiar NBC, Guardian si altele.