Consumatorii care raspund pozitiv reclamelor trimise pe telefoanele mobile sunt in principal acei utilizatori care folosesc optiunea SMS, dupa cum arata un studiu efectuat de Asociatia de Marketing Direct din Statele Unite, citat de eMarketer.

Astfel, sapte din zece respondenti ai studiului realizat au declarat ca mesajele publicitare pe care le-au primit pe telefoanele mobile le-au influentat, in mare parte, deciziile de achizitionare a unor anumite produse sau servicii.

Cifra relevata de cercetarea in cauza demonstreaza faptul ca exista de trei ori mai multe persoane care cumpara un lucru anume pentru ca au primit un mesaj cu scop publicitar, decat exista consumatori care sa faca acest lucru in urma receptionarii unui e-mail.

Aproximativ 70% din utilizatorii americani de mesaje text au raspuns unei oferte primite pe mobil, iar 42% de utilizatori au participat la studii transmise prin intermediul telefoanelor.

Comparativ, doar 30% dintre americani au raspuns ofertelor de cumparare a unor produse sau servicii primite prin e-mail.

Insa, chiar si serviciile de text messaging nu sunt create pentru a inlocui cateva instrumente principale de marketing, cum este e-mail-ul sau direct mail-ul. De fapt, doar 1% din americani au ales mesajele text, in detrimentul altor canale, pentru a comunica si a cumpara diferite produse.

Astfel, se poate deduce faptul ca acest mediu de comunicare este utilizat in special in cadrul unor campanii ample, unde se folosesc mai multe metode de promovare, sau pentru a targeta un anumit tip de audienta.

Citeste si:

Canalele preferate de consumatori raman e-mail-urile (72%) si serviciile de direct mail (26%).

Cu toate acestea, simplitatea si compatibilitatea mesajelor scrise vor asigura viabilitatea serviciilor de mobile marketing, si le vor mentine pe piata de specialitate pentru o perioada lunga de timp.

Problema arzatoare cu care se confrunta industria de advertising mobil este aceea ca nu se stie exact momentul in care marketerii vor adopta tactica mesajelor publicitare in campaniile lor de promovare.

Pana acum, publicitarii acorda acestui segment un buget destul de mic, de cele mai multe ori sumele alocate pentru aceste servicii fiind experimentale.

Dintre marketerii online din Statele Unite, doar 35% sustin ca vor investi, in acest an, in mobile marketing, procentul acestora fiind relativ apropiat de al celor care nu vor face acest lucru sub nici o forma (33%).

Totusi, “exista un anume interes pentru industria care se construieste prin mesajele text”, afirma John du Pre Gauntt, senior analyst eMarketer.