Seful Pearson, care este si editorul ziarului Financial Times, a declarat ca este foarte increzator in ceea ce priveste viitorul publicatiei pe care o detine.

“In ciuda conditiilor macroeconomice existente, suntem siguri ca vom face progrese, atat din punct de vedere al rezultatelor noastre financiare, cat si al performantelor comerciale”, a sustinut cel care detine Financial Times.

Grupul Pearson a afisat vanzari de 1,97 de miliarde de lire sterline (2,49 miliarde euro) in primele sase luni ale anului, cu 6% mai mult fata de aceeasi perioada a lui 2007.

Profitul operational ajustat al companiei a crescut cu 20%, pana la 124 de milioane de lire sterline (157 milioane euro).

Vanzarile realizate in aria educationala s-au incadrat in jurul valorii de 1,2 miliarde de lire sterline (1,5 miliarde euro), ceea ce inseamna echivalentul unei cresteri de 4%.

Totodata, trustul Pearson a inregistrat cresteri spectaculoase si in serviciile digitale.

Financial Times a inregistrat vanzari de 374 milioane de lire sterline (474 milioane euro), in crestere cu 8%, dar si un profit care a sporit cu 15 procente, datorita maririi pretului ziarului cu 1,5 lire sterline (1,9 euro).

Ziarul FT s-a bucurat de pe urma publicitatii, mai ales din cauza faptului ca este o publicatie de nisa, cu statut de ziar financiar, care exista la nivel international.

Citeste si:

“Pentru ca suntem prezenti in toata lumea, dar si pentru ca ne concentram atentia asupra unor piete multiple, care nu au acelasi nivel economic, cu siguranta ne vom mentine, ba chiar vom creste in perioada urmatoare”, a afirmat Marjorie Scardino, CEO Pearson.

Totusi, nu se poate prezice care vor fi veniturile pe care le va aduce publicitatea trusturilor de presa, dupa cum declara seful Pearson, insa profitul ziarului Financial Times se asteapta sa creasca indiferent de profitul pe care il va aduce partea de advertising.

Incetinirea inregistrata de Financial Times ar putea fi benefica publicatiei, pentru ca acum urmeaza o perioada prielnica pentru a informa cititorii despre situatia economica existenta, despre criza economica, despre cresterile de pret la petrol sau alte informatii de natura asemanatoare.

In plus, varianta online a Financial Times a atins un numar de 500.000 de utilizatori inregistrati pe site, potrivit Brand Republic.

De asemenea, site-ul publicatiei a obtinut venituri puternice datorita unei strategii corporate pe care a aplicat-o, atragand, astfel, un numar de 350 de clienti.

FT.com si-a adaugat mai mult de 12.000 de utilizatori pe saptamana, de cand s-a relansat in octombrie 2007 si a inceput sa ofere acces gratuit pe anumite pagini web.

Incepand de saptamana aceasta, utilizatorii de pe site-urile partenere ale Financial Times vor avea acces gratuit la pagina FT.com.

In plus, “nu numai ca numarul celor care se aboneaza la serviciile noastre de pe site este in crestere, cu aproximativ 18% mai multi utilizatori unici, dar si numarul vizitatorilor zilnici s-a marit cu 63% fata de aceeasi perioada a anului trecut”, a spus Rob Grimshaw, managing director FT.com.