Mai mult de 20% dintre americani au vizionat show-uri prime time (de audienta maxima) la monitorul computerului in timpul sezonului de primavara, in crestere cu 6% fata de toamna lui 2007, anunta cel mai recent raport al companiei de cercetare Integrated Media Measurement Inc.(IMMI).

“Suntem absoluti uimiti de cat de repede se intampla asta”, a declarat directorul executiv al companiei, Tom Zito.

Pentru prima data, autorul raportului a ”declarat “ca o parte semnificativa din audienta online pentru emisiunile TV prime-time nu este aceeasi cu cea care urmareste televizorul. De exemplu, sezonul trecut in timpul saptamanii in care rula show-ul “Heroes” pe postul NBC, in jur de 10% dintre oameni au urmarit in special episodul de la monitorul computerului, a declarat Zito.

Dintre oamenii care au inlocuit TV-ul cu Internetul, 50% vizioneaza show-urile TV doar atunci cand au timp. Cealalta jumatate foloseste computerele pentru a vedea show-uri pe care le-a ratat sau pentru a revedea anumite episoade. Studiul privitor la consumul de televiziune, Internet si telefonie mobila a fost facut pe un esantion de 3000 de persoane din sase orase americane (Los Angeles, New York, Chicago, Miami, Houston si Denver) in timpul unei luni din sezonul de primavara.

Citeste si:

Schimbarea vizonarii programelor TV de pe televizor pe computer este valabila mai ales in randul femeilor ocupate. Cea mai mare parte a celor care urmaresc televiziunea online este formata din albi, bine educati, bogati si femei de cariera cu varste intre 25 si 44 de ani, mai releva studiul.

Intalnirea TV, in care intreaga familie se aduna in fata televizorului pentru a urmari emisiunile televizate, este de mult in declin, prima data cu VCR si apoi cu DVR(digital video recorder). Acum, pentru anumite show-uri, multi oameni folosesc computerul in loc sa le inregistreze cu DVR. Acest fapt sugereaza ca in loc sa cumpere un DVR, multi oameni se ajuta de computer pentru economisirea timpului, arata studiul.
Studiul produce o modificare in afirmatia industriei de televiziune prin care spunea ca programele de difuzare nu sunt exagerate ci au o audienta normala, anunta PaidContent.

Mai mult decat atat, vizionarea online ar putea aduce o noua audienta: oamenii care nu stiu cand ruleaza show-urile dorite dar care totusi vor sa vada ce s-a intamplat in episodul trecut. De fapt, cei care vizioneaza in primul rand show-urile de la computerele lor nu urmaresc programele la fel de mult ca cei care se uita la televizor, mai arata raportul. Doar 13,6% din cei care urmaresc online programele sunt “privitori puternici”, in timp ce proportia celor care urmaresc live este de 22%.

David Poltrack, presedinte al unitatii de cercetare din cadrul CBS si redactor la revistei AdAge, a declarat ca televiziunea va ramane un mediu fertil pentru companiile de publicitate. Facand referire la un studiu recent CBS legat de potentialii cumparatori de masini, Poltrack a spus ca 57% dintre acestia s-au informat despre noile modele de la TV, in timp ce 43% au raspuns ca Internetul a fost sursa de unde au primit informatii. In timp ce Poltrack nu respinge constatarile facute de IMMI, totusi el crede ca firmele de publicitate vor incepe sa reconsidere dominanta TV care se va mentine in continuare.