Din punct de vedere creativ, campania porneste de la ideea ca viteza excesiva poate distruge viata ta si a altora si dramatizeaza situatii relevante pentru conducatorii auto de orice varsta.


“Odata inceput lucrul la campanie, ne-am dat seama ca avem de-a face cu doua grupuri tinta: clientii Petrom pe de-o parte - familisti si oameni asezati care recurg la viteza ocazional - iar pe de alta parte, pustii teribilisti care abia si-au luat carnet si pentru care viteza e mod de viata. Statisticile Politiei, alaturi de care Petrom semneaza campania, ne aratau ca victimele proveneau din ambele grupuri, dar incidenta era mai mare, evident, in randul tinerilor. Asadar, ne-am decis sa comunicam acelasi mesaj «Viteza distruge vieti», dar apeland la mecanisme diferite de sensibilizare adaptate celor doua grupuri tinta”, explica Carmen Tiderle – Creative Director la Leo Burnett.

Astfel, in cazul tinerilor, s-a folosit cliseul photo-shooting: masina tunata, femei frumoase – o referinta accesibila lor. Daca la inceputul spotului totul e de acolo, finalul te socheaza cand descoperi ca fetele sunt de fapt mutilate ca in urma unui accident grav de masina. Line-ul “Viteza. Ti se mai pare cool?” incheie spotul care ar trebui sa-i convinga pe cei vizati sa se gandeasca un pic inainte de a apasa pe acceleratie.

Pentru familisti, insa, echipa implicata in acest proiect a considerat ca teama cea mai mare nu e ca mori tu, ci ca-i poti omori pe cei dragi tie. Ideea e “poate traiesti, dar poti trai cu faptul ca i-ai ucis pe cei dragi?” si dramatizarea e metaforica: soferul, respectiv tatal, isi inchide de vii cu propria-i mana membrii familiei in saci de morga. Impresionant, emotionant si speram ca si cu urmari benefice pentru reducerea numarului de accidente din Romania.

Citeste si:

Campania consta in spoturi tv si radio, printuri pentru presa scrisa, Promovare in cinematografe si in spatii indoor media.

Echipa PETROM care s-a implicat activ in acest proiect este formata din: Dan Pazara – Director de Comunicare si Liliana Stanculet – Corporate Brand Manager.

Din partea agentiei de publicitate Leo Burnett au contribuit la campanie: Ioana Gheorghita – Strategic Planner, Razvan Matasel – Head of Planning, Laura Leonte – Copywriter, Emil Comsa – Art Director, Carmen Tiderle – Director de creatie, Tudor Cuciuc – Director de creatie, Razvan Giurcaneanu – AV producer, Alexandra Ionescu – Brand Communication Executive, Petronela Ionescu – Brand Communication Director si Andreea Boaca – Brand Communication Director.