Noua identitate vizuala a companiei, un proiect marca Logo Bigger, a costat aproximativ 50.000 de euro si este disponibila incepand din luna martie. In plus, sloganul “Building reputation since 1995” completeaza noul nume cu care Image va fi de acum inainte prezenta pe piata.

“E vorba de un refreshment, o improspatare si renuntarea la sintagma Promotion. Incercam totodata sa comunicam 13 ani de la lansare, care nu e deloc putin pentru piata din Romania. Pe o piata efervescenta, unde toata lumea apare, sunt tot felul de declaratii, cum ca PR-ul ar fi inceput in urma cu trei ani. Nu este chiar asa. Sunt cateva agentii care erau demult pe piata”, a declarat Alexandru Paius.

Trend ascendent pentru piata serviciilor de PR din Romania

Daca la inceput existau in Romania doar cateva companii de relatii publice, la ora actuala asistam la o crestere importanta in termeni de volum si profesionalizare a serviciilor oferite de agentii si solicitate de catre clienti. Cresterea economica, cultura de business, maturitatea industriilor si dezvoltarea serviciilor reprezinta, in viziunea lui Alexandru Paius, cativa din factorii care au contribuit la aceasta evolutie.

“Piata serviciilor de PR din Romania creste, si va creste in fiecare an. Este firesc sa creasca. Se profesionalizeaza, intrucat serviciile oferite clientilor si solicitarile acestora, dar si proiectele de comunicare implementate sunt mai profesioniste si mai aproape de realitatea a ceea ce inseamna PR”.

Desi vorbim de un trend ascendent, PR-ul autohton se confrunta in continuare cu problema profesionalizarii angajatilor.

“Prima si cea mai mare problema a pietei serviciilor de PR este cea legata de lipsa unor oameni pregatiti, oameni cu experienta. Piata creste mai repede, sunt tot mai multe agentii, tot mai multi oameni de comunicare, oameni care nu mai au timp sa petreaca 3-5 ani intr-o agentie”, a explicat Paius.

O solutie in acest sens ar putea-o constitui procesul intens de recrutare, este de parere reprezentantul Image, care spera ca pana la finele acestui an sau inceputul lui 2009 compania sa aiba un numar de 30-35 de angajati.

“In prezent avem 22 de angajati, structura pe care ne-o propunem pana la inceputul anului viitor ar fi de 30-35 de oameni. Cea mai mare echipa am avut-o prin 2000-53 de oameni. Recrutam in continuu si incercam sa tinem oamenii aici, sa-i crestem, poate chiar luandu-i din domenii oarecum conexe sau complementare. Plecarea dintr-o parte in alta sau marirea intre timp a veniturilor nu inseamna ca un angajat a reusit sa acumuleze o experienta substantiala”.

Image - crestere cu aproximativ 30% a cifrei de afaceri in 2008

In ceea ce priveste cifra de afaceri a companiei, Paius a precizat ca pentru 2008 preconizeaza o crestere de 30% sau chiar mai mult.

“In 2007 am avut o cifra de afaceri de 500.000 de euro, una din cele mai mici din istoria agentiei insa a fost cel mai profitabil an. Poti sa ai o cifra de afaceri si de 3 milioane de euro, insa important este ce ramane din ea, income-ul. Income-ul a fost mai bine de 60% din cifra de afaceri. Anul acesta la sase luni am depasit cu aproape 50% cifra de afaceri de anul trecut. Asta nu inseamna insa ca profitul este tot asa de mare. Pana la finele anului ne-am propus o crestere de 30%, e posibil sa avem mai mult”.

Pe de alta parte, acesta estimeaza, “in baza experientei detinute”, o valoare actuala a pietei serviciilor de PR din Romania de aproximativ 20 de milioane de euro si o crestere anuala intre 20% si 30%.

“Trebuie sa mentionez insa ca nu aveam aproape niciun fel de instrument de masurare si cine se hazardeaza sa spuna clar aceasta suma greseste. Nu avem un Institut de Statistica, raportarile care se fac in ultimii cativa ani prin cataloage sunt ok, in sensul ca jurnalistii confrunta cifrele cu Ministerul Finantelor. Estimez aceasta valoare in baza experientei pe care o am”.

Citeste si:

Comunicarea online si media relation – printre cele mai atractive modele de PR

Un segment “fascinant” in PR este reprezentat la momentul actual de comunicarea online, idee impartasita si de Image.

“Si noi ca si toti ceilalti jucatori de pe piata vom incerca sa dezvoltam partea de comunicare online. Suntem foarte atenti la acest segment. Nu putem vorbi inca de o penetrare foarte mare in Romania, insa e un domeniu fascinant, prin viteza de reactie, prin posibilitatea de a vedea si feeed-back ul celui caruia te adresezi. Este vorba de comunicare de 360 de grade. Acum nu cred ca se preteaza la orice fel de campanie de comunicare, dar oricum trebuie luata in calcul”, a spus Alexandru Paius.

De asemenea, unul din modelele de comunicare preferate ramane media relation, in timp ce CSR-ul, “o moda binevenita”, castiga din ce in ce mai mult teren in preferintele clientilor.

Portofoliul Image vizeaza un nou client pe segmentul de banking

Pe langa consolidarea portofoliului existent, Image isi propune sa atraga, printre altii, si clienti din zona finante/banci.

“In primul rind ne concentram pe dezvoltarea proiectelor derulate cu clientii existenti. Cresterea din primele sase luni nu se datoreaza numai clientilor noi, in mare parte se datoreaza clientilor vechi, cu care ne-am dublat volumul de business. Ne straduim sa castigam un client pe segmentul banking, ne atrage, am avut experienta in acest sector, am lucrat cu ING timp de 5 ani, cu Intesa, dar si cu alte institutii financiare”, a declarat Alexandru Paius.

Acesta a explicat insa ca in industria serviciilor de PR exista conflicte de interese.

“Majoritatea contractelor sunt de exclusivitate pe domeniu. Clientul vine la tine ca la doctor, tu trebuie sa-i cunosti si bunele si relele, ca sa faci o comunicare buna. Asta inseamna ca ai detalii foarte multe despre cifrele si strategia companiei, este absolut nefiresc sa lucrezi in acelasi timp pentru doi clienti mari, care sint in competitie directa”.

Strategia de new business adoptata de Image se bazeaza in primul rand pe o foarte buna selectivitate a licitatiilor la care participa.

“New business-ul costa. O licitatie pentru un client mare costa multi bani, o participare poate ajunge chiar si la 10-15.000 de euro. Strategia noastra este sa fim foarte selectivi. De exemplu, anul trecut am participat la 4-5 pitchuri, iar anul asta ne propuem sa facem la fel. Selectia se face in functie de seriozitatea clientului, de seriozitatea pitchului care are loc, de dimensiunea posibilului buget sau a muncii pe care o ai de facut. Am invatat asta in timp”, a conchis Paius.

Image este membru fondator al Clubului Companiilor de Relatii Publice (CCRP). Agentia acopera cele mai importante servicii din zona relatiilor publice, de la relatii media, managementul evenimentelor si al situatiilor de criza, pana la comunicarea corporatista si de produs sau relatiile cu comunitatea.

Image ofera si in prezent servicii de consultanta pentru companiile cu care a derulat primele campanii de comunicare la mijlocul anilor ’90, printre clientii actuali ai agentiei numarandu-se Philip Morris, Coca-Cola Romania, Coca-Cola Hellenic, Arctic, ProLogis, Ursus, UPC, Expotek, Nara Camicie.