Cea de-a 13-a editie a turnelului de tenis BCR Open Romania, care se desfasoara la Bucuresti in perioada 6-14 septembrie, reuneste nume mari din tenisul mondial, dar si cateva branduri care vor sa isi improspateze imaginea. “Performanta sportiva este compatibila cu orice brand inovator, dinamic, activ, care doreste sa fie aproape de oameni si de pasiunile lor”, a declarat, pentru Wall-Street, Paul Markovits, Senior Director, Brand and Marketing Communications, Vodafone Romania.

Vodafone, sponsorul principal al turneului, s-a asociat cu BCR Open Romania inca din anul 2002, in era Connex. Tot atunci, organizarea turneului a fost preluata de grupul McCann Erickson. Bogdan Enoiu, managing director McCann Erickson Romania si un iubitor al tenisului, a angrenat in organizarea turneului toate diviziile grupului. “Este un proiect special pentru McCann dar mai ales pentru mine, un proiect in care fiecare divizie a McCann are un rol bine stabilit si prin care putem arata forta grupului”, a spus Enoiu.

Turneul beneficiaza anul acesta de un buget de circa 900.000 de euro, din care premiile oferite castigatorilor insumeaza 370.000 de euro. Profitul organizatorilor nu va depasi 90.000 de euro, estimeaza Enoiu. Cei mai multi din sponsorii actuali au contracte incheiate pana in 2015, detaliu ce sugereaza ca BCR Open Romania este perceput ca un eveniment stabil si durabil.

“Prin sponsorizarea acestui turneu de tenis ne asociem imaginea cu unul dintre cele mai cunoscute si reputate evenimente sportive organizate in Romania. Totodata prin participarea unor sportivi foarte cunoscuti, Open Romania ne ofera avatajul de a asocia brandul CBRE|Eurisko cu nume precum Ion Tiriac, Ilie Nastase, Martina Navratilova, Monica Seles”, explica Despina Ponomarenco, Head of Marketing & Communications CBRE|Eurisko, decizia de a incheia un contract de sponsorizare cu BCR Open, in 2003.

Pentru Vodafone, asocierea cu evenimente sportive tine de strategia de grup, explica Markovits: “Vodafone este un puternic sustinator al fotbalului, prin parteneriatul global cu UEFA Champions League, al Formulei 1, fiind title sponsor al echipei Vodafone McLaren Mercedes”. Acesta este si cazul Mercedes-Benz, un brand asociat cu sportul la nivel global.

Citeste si:

Pe langa sponsorii clasici ai turneului precum Vodafone, Mercedes-Benz si Enel, incepand de anul acesta brandurile Ciuc, Powerade, Willbrook si Glade isi asociaza imaginea cu BCR Open Romania. Toate aceste branduri vor fi expuse, pe postere, bannere si standuri in cadrul turneului de tenis care a beneficiat anul trecut de o audienta cumulata de 30.000 de spectatori. Pentru anul acesta, Liliana Ivascu, Event Coordinator BCR Open Romania, estimeaza o crestere de minimum 10% a numarului de spectatori.

Cat despre audienta la televizor, aceasta nu poate fi estimata deocamdata deoarece nu au fost inca stabilite canalele TV, orele la care vor fi difuzate meciurile si participantii la turneu, explica Radu Budes, managing partner Splendid Media, regia de publicitate care gestioneaza spatiul de reclama al Televiziunii Romane. “Depinde de numarul de jucatori din ATP. Toate acestea insumate influenteaza audienta”, a precizat Budes.

Tarifele percepute de TVR pentru reclama difuzata in timpul meciurilor de la BCR Open vor fi normale, cu posibilitatea de crestere daca vreun jucator roman va trece de sferturile de finala.

“Parteneriatul cu BCR Open se inscrie in aceeasi politica a TVR de promovare si a altor sporturi decat fotbalul. De asemenea, BCR Open este un turneu cu traditie in Romania, ajungand deja la cea de-a 13-a editie, este cel mai mare turneu de tenis masculin si reprezinta un reper pentru calendarul sportiv si pentru iubitorii tenisului. De exemplu, la editia de anul trecut, transmisa tot de TVR, Victor Hanescu si-a disputat finala cu Gilles Simone (numarul 46 ATP), iar in meciurile demonstrative s-au intrecut Martina Navrotilova si Monica Seles, doua dintre cele mai mari nume ale tenisului mondial, precum si Ilie Nastase cu Mansour Bahrami”, explica Alexandru Sassu, Presedinte-Director General al TVR si pasionat de sport.

Daca TVR va difuza meciurile BCR Open Romania, partenerii din presa scrisa ai evenimentului sunt ziarele trustului Realitatea-Catavencu si Gazeta Sporturilor. Radio Romania Actualitati si Radio Guerrilla vor difuza spoturile radio pentru promovarea turneului.