Chiar daca numarul de conexiuni la Internet a crescut puternic, online-ul din Moldova acapareaza mai putin de 1% din piata totala de publicitate. Cele mai mari bugete revin bineinteles televiziunii, care detine o cota de piata de 58%. Pe locul doi se afla outdoor-ul, cu 22% din piata, urmat de presa scrisa (10%), radio (9%) si Internet/cinema (1%).

Pentru anul 2007, piata totala de ATL este estimata de Initiative la 19,5 milioane euro net (26 mil. dolari), in crestere cu 67% fata de 2006. Principalii advertiseri au fost operatorii de telefonie mobila, detergentii si jucatorii din finante-banci.

Advertiserul numarul unu din Moldova a fost Procter & Gamble, urmat de Orange, Moldcell si Efes Vitanta Moldova Brewery.

Citeste si:

Publicitatea TV a crescut cu 78% anul trecut. Cele 11,3 milioane euro alocati televiziunii au ajuns in conturile a 13 televiziuni (3 nationale, 5 regionale si 5 cu transmisiune prin cablu). Cea mai mare regie de publicitate din Moldova, Video International Moldova, si-a incetat activitatea la sfarsitul lui 2007. In prezent, piata e controlata de regia Casa Media, infiintata anul trecut si care vinde publicitate pe cele mai mari posturi TV moldovenesti (ORT-Moldova, STS, NIT, 2Plus si MuzTV).

Investitiile in radio au crescut cu 200% in 2007, pe o piata formata din 25 de posturi – majoritatea, retransmisii ale posturilor romanesti sau rusesti. Cresterea neasteptat de mare a radioului a fost provocata de un conflict care a avut loc anul trecut intre principalele regii TV si care a determinat advertiserii sa-si mute bugetele pe radio.

Piata media din Moldova numara 50 de titluri de presa scrisa. Bugetele de publicitate rezervate printului au crescut cu 30%. La fel ca in cazul radioului, o parte din publicatiile de pe piata moldoveneasca sunt editate fie in Romania, fie in Rusia.