Intrebari Preliminare:

Adresa de contact a companiei: Str.Louis Blanc, nr.9A, sector 1, Bucuresti
Adresa web: www.odyssey-co.ro ; www.reciclatorii.ro
Numele agentiei: Odyssey Communication
Anul infiintarii: 2003 (operational ianuarie 2004)
Director General/Manager: Diana Flutur
Numar angajati: 59 ( la 01.09.2008)
Portofoliu actual de clienti:
In prezent, principalii clienti ai agentiei sunt: ABN Amro, Ursus Breweries, Danone Romania, Vodafone, Rompetrol, HAT Romania, Fundatia Dinu Patriciu, MCS Communication, Adevarul Holding.
Cifra de afaceri pe 2007: 43,299,044 RON

Descrierea (mai) detaliata a agentiei de publicitate:

1. Domenii de specializare ale agentiei:
Odyssey este o agentie full-service, clientii nostri beneficiind de servicii integrate:
- Construire identitate de brand si pozitionare
- Strategii de comunicare, planificare si dezvoltare studii ale consumatorului
- Servicii de creatie – dezvoltare concepte si executie – si graphic design
- Client Service
- Servicii complete media - cercetare, strategie, planificare si evaluare
- Servicii de Comunicare Corporativa si Relatii Publice – consultanta si implementare
- Servicii de comunicare one-to-one
- organizare evenimente, marketing direct, activare in-store si out-store, merchandising, management promotii
- Servicii de suport:
- supervizare productie video/audio/foto, supervizare productii print si premium, DTP si servicii pre-print, servicii de trafic

2. Structura pe departamente a agentiei:
Client Service: Irina Pencea
Strategy&New Business: Ileana Sebe
Creatie: Valentin Suciu
Corporate Communication&PR: Cristina Hanganu
Media: Mihai Ilie
Financiar: Gabriela Isac

3. Campaniile realizate anul acesta (aici o sa va rog sa specificati numele clientului si data lansarii campaniei).

Dintre principalele campanii derulate anul acesta, mentionam:
X Vodafone – Fundatia Vodafone „Zambet” – iunie
X Rompetrol – Campanie de imagine - iulie
X Rompetrol - Promotia de vara – iunie
X Rompetrol Efix – campanie de produs - aprilie
X ABN AMRO – Campanie de produs „Mircea & Mihai” - aprilie
X Danone – Promotie „Ia-ma acasa” - iunie
X CNA & IAA - „Programul pentru o alimentatie echilibrata” - aprilie
X Peroni Nastro Azzurro – Campaniile Aperitivo si Detectivii de Stil - iulie
X HAT Romania - Promotie „Samsung te duce la Olimpiada” - iulie

4. Punctele forte ale agentiei:
Dedicare si transparenta:
Suntem dedicati, transparenti si puternic implicati in business-ul clientilor nostri, toate acestea fiind traduse in rezultatele remarcabile ale clientilor nostri, ele fiind cu adevarat masura valorii muncii noastre.
Partener integrat de comunicare
Intr-un timp foarte scurt, ne-am consolidat un business integrat, in beneficiul clientilor, acoperind astfel toate competentele de comunicare: advertising, comunicare corporativa, media, one-to-one.
Recunoastere si creativitate
Recunoasterea noastra este increderea constanta pe care clientii ne-o acorda – cu clientii cheie avem parteneriate pe termen lung.
Creativitatea este acel ingredient care ne deosebeste si care ii diferentiaza pe clientii nostri in piata – pornind de la toate atributele rationale ale produsului, noi cream valoare printr-o abordare proaspata, relevanta si autentica.

5. Punctele slabe ale agentiei:
Am plecat intotdeauna de la ideea ca orice punct slab este o oportunitate. De aceea ne straduim permanent sa transformam ceea ce ar putea parea puncte slabe, in oportunitati de a fi mai buni in ceea ce facem.

6. Palmares:
2006:
3 premii Effie:
- ABN Amro, campania “Cand vrei mai mult”
- Rompetrol, campania “La Rompetrol kilometrii se transforma in premii”
- si Beko, campania Bebeko by Beko “Si te gandesti la copii”
1 premiu de creatie la Golden Drum pentru brandul Arctic – campania “Primesti mai mult in noua familie Arctic”
2007:
1 premiu Effie – Rompetrol, campania card de credit „Fill&Go”
2008:
1 premiu Effie – Rompetrol, campania corporate „Povesti de succes”
1 premiu Effie - Fundatia Dinu Patriciu, campania sociala „Inventeaza-ti viitorul!”

Citeste si:

7. Care a fost primul client al agentiei?
In 2004, am pornit la drum ca o agentie cu doi clienti, Connex si Rompetrol, si 17 angajati. In cursul aceluiasi an, ni s-au alaturat si alti clienti: ABN Amro, Citroen, Population Services International, Ardealul, KRKA si Ringier.

8. Care este cel mai vechi client pe care il reprezentati in acest moment? Cand ati inceput colaborarea cu el?
Dintre clientii cu care am pornit la drum in anul 2004, astazi continuam sa lucram cu Rompetrol si ABN Amro. Colaborarea noastra este una pe termen lung, de aceea sinergia intre client si agentie este din ce in ce mai puternica. Iar acest lucru ia forma unor rezultate foarte bune, atat din punct de vedere al business-ului clientilor, cat si al premiilor obtinute de agentie in diferite festivaluri de specialitate.

Test de aderenta publicitara

Care este filosofia, motto-ul agentiei Odyssey, dupa care se ghideaza angajatii?
Suntem o echipa care isi bazeaza gesturile pe o cultura a deschiderii, a schimburilor de idei, a combativitatii constructive, a initiativelor si mai ales a firescului si a bunului simt. Credem ca este rolul nostru sa redefinim excelenta. Si credem ca excelenta in comunicare nu poate fi atinsa fara entuziasm si pasiune!

Noi suntem Odyssey, o agentie full service care se exprima in toate mediile si pretuieste autenticitatea si excelenta in comunicare. In Romania si peste granite, vrem sa fim o companie integrata cu toate serviciile complementare, cu clienti prestigiosi locali si internationali, cu premii de creatie, cu oameni lucrand in armonie, creand platforme novatoare si inovatare si mai ales, care sa implice emotional consumatorii.

Cum ati promova presa online intr-o campanie publicitara?
Inainte de campania de promovare efectiva, exista doua cerinte de baza. Prima dintre acestea este aceea de a indentifica corect si de a intelege obiceiurile de consum de stiri/articole pe Internet.

In plus, avand in vedere faptul ca in mediul online exista foarte multe surse de informare, trebuie sa te asiguri ca produsul „de promovat” justifica vizitarea repetata a site-lui de catre target. Cu alte cuvinte, in calitate de comunicator este imperios necesar sa iti identifici exact targetul si sa livrezi exact informatia de care are nevoie, desigur ambalata intr-o forma cat mai simpla si mai captivanta.

Presupund indeplinite cele de mai sus, campania de promovare va avea ca obiectiv principal declansarea primei vizite a site-ului de catre publicul vizat, iar acest lucru se poate face in multe feluri, de la direct mailing pana la virale. Daca produsul se ridica la nivelul asteptarilor/ promisiunii, rata de revenire a vizitatorilor este asigurata.

Care sunt metodele specifice agentiei Odyssey de a comunica eficient cu clientii?
In orice agentie de publicitate, comunicarea cu clientului, alaturi de administrarea proiectelor intra in atributiile de baza ale departamentului de Client Service, dupa cum ii spune si numele. Exista desigur instrumente si principii de lucru care sa eficientizeze procesul de comunicare, dar adevarata valoare vine din capacitatea fiecarui om de client service de a construi relatii inter-umane, legaturi sociale, dincolo de cele formale. Iar noi credem cu tarie in aceste relatii.

Ganditi-va ca aveti in fata un client important, ce strategii ati alege pentru a va “vinde” cat mai bine?
Nu putem spune ca exista o reteta, pentru ca strategia o construim in functie de client si de potentialul pe care il cautam in parteneriatul respectiv. Insa, putem spune cu certitudine ca exista cateva elemente-cheie in fundamentul oricarei strategii pe care o dezvoltam, elemente care reprezinta de altfel si punctele noastre forte, asa cum au fost descrise mai sus: intelegerea profunda a business-ului clientului mergand mai departe de brieful transmis sau strict de partea de comunicare, transparenta, deschidere si implicare, asumarea rolului de consultant pentru client si mai ales creativitatea si gandirea strategica. De asemenea, modul in care abordam clientii este in linie cu viziunea noastra – ne dorim parteneriate pe termen lung, intrucat numai asa putem aduce cu adevarat valoare brandului.