Potrivit previziunilor eMarketer, anul trecut canalele online au reprezentat aproximativ 5% din totalul reclamelor pentru film, dar pana in 2012 procentul va ajunge la 13,2%.

“Nu doar publicitatea online pentru filme are o curba de cheltuieli rapida, chiar si canalele de marketing folosite de studiouri sunt in expansiune”, a declarat Paul Verna, senior analist la eMarketer si autorul noului raport numit “Marketingul Filmelor Digitale: O convergenta de continut, aparatura si servicii”.

“Astazi, practic orice campanie de marketing se bazeaza pe canale media traditionale sau noi, cu aplicatii cum ar fi profilurile retelelor sociale, gadget-urile si recomandarile motoarelor de cautare care au devenit parte integrala a mixului”.

Filmele foarte rar sunt lansate fara profiluri de Facebook si MySpace, canale YouTube care sa conduca utilizatorul catre studio sau alte forme de contact direct cu audienta.

“Demografia audientei filmului lucreaza, de asemenea, in favoarea marketingului online si media-social”, a declarat Verna. Blockbustere precum “The Dark Knight” si “Iron Man” apeleaza la tipuri de oameni care sunt online o mare parte din timp si mult mai capabili sa foloseasca instrumentul Web 2.0 - tinerii.

Citeste si:

Cu toate acestea, in ciuda estimarilor de crestere a cheltuielilor pentru publicitatea online, industria filmului se confrunta cu o provocare serioasa in livrarea de continut.

“Prezenta box-office-ului si vanzarile de DVD-uri raman fixe, iar serviciile de descarcare digitale sunt in continuare minoritare”, a declarat Verna.

Consumatorii cer acces, flexibilitate, transfer si accesibilitate, iar niciun serviciu digital de descarcare nu indeplineste toate aceste criterii.

“Este un moment greu pentru multi executivi din industrie. Cu toate acestea, studiourile trebuie sa aplice lectiile invatate, sa confrunte temerile lor de canibalizare, care in trecut au indrumat gresit, si sa adopte noile tehnologii.