Wall-Street: Cum se schimba jobul tau odata cu preluarea conducerii MRM Partners?

Bogdana Butnar: Mai degraba radical. Pana acum ma concentram exclusiv pe dezvoltarea de strategii de comunicare, iar acum focusul va fi dezvoltarea unui business. Mental, e o trecere abrupta de la o pozitie cumva consultativa la una decizionala. O buna parte din activitatea mea zilnica se va invarti si in jurul furnizarii de consultanta de strategie pentru clientii nostri, insa prioritatea pe termen scurt este intarirea MRM ca organizatie.

Wall-Street: Cum vezi MRM Partners in momentul asta, in contextul pietei?

Bogdana Butnar: Suntem mici, tineri si entuziasti. MRM este undeva in mijlocul plutonului digital, pentru ca s-a reorientat relativ tarziu catre activitatile online. Compensam insa printr-o echipa care pe mine personal m-a uimit prin originalitatea ideilor si forta creativa. Ca marime, suntem inca o organizatie medie, nu avem zeci de programatori, zeci de accounti si creativi, pentru ca in acest moment lista de clienti nu justifica o astfel de structura. Intentionam sa crestem pe masura ce nevoile clientilor nostri cresc, si ele vor creste cu siguranta.

Wall-Street: In ce masura o s-o "lasi mai moale" cu partea de strategic planning (Bogdana Butnar a fost anterior Senior Strategic Planner in agentia McCann Erickson)? In ce altceva te vei implica?

Bogdana Butnar: Va fi necesar sa pun obiectivele de planner pe locul doi pentru o vreme, insa asta nu inseamna ca ma voi rupe de domeniu. Clientii nostri vor gasi in mine oricand un consultant de strategie, daca au nevoie de asa ceva. Oricum, in prezentari ma entuziasmez mai mult la partea de strategie decat la negocierile de contracte. Vreau sa raman membru al APG sau, cu voia colegilor din organizatie, chiar in consiliul de administratie, dar in acelasi timp lucrez sa dezvolt partea de digital planning. Pe de alta parte, MRM nu va creste numai prin entuziasmul echipei: ne trebuie si proceduri interne, programe de dezvoltare, un departament de planning digital. Acestea sunt pe lista mea de to do’s.

Wall-Street: In ce directii se va dezvolta MRM Partners?

Bogdana Butnar: Cred ca in primul an o sa lucram sa ne intarim pe online. Motto-ul nostru va fi «creative technologies» insemnand ca nu vrem sa facem doar creatie pe Internet ci sa integram cele mai noi tehnologii in proiectele noastre. Cred ca «in beta» este un concept fascinant si ca brandurile care invata sa se deschida catre acest concept nu au decat de castigat. Vom incerca sa ii invatam pe clientii nostrii asta. In al doilea rand, ma intereseaza sa dezvolt un sistem de brand management pentru online: e absurd ca firmele de comunicare digitala sa fie, de fapt, producatoare de site-uri pe banda rulanta. Cred ca, pentru Internet, servicii complete si integrate de brand management sunt absolut necesare.

Wall-Street: Ce cifra de afaceri estimezi pentru MRM anul acesta?

Bogdana Butnar:
Optimist, sper sa atingem cam 700,000 euro (in 2007, cifra de afaceri a MRM Partenrs a fost de 518.000 euro - n.red.).

Wall-Street: Ce factori genereaza aceasta crestere?

Bogdana Butnar: Am adus oameni si am adus noi proiecte de la clientii existenti.

Wall-Street: Ai un plan de eficientizare a costurilor companiei?

Bogdana Butnar: Da: e foarte simplu, facem noi tot ce este necesar ca proiectul sa iasa. Nu ma intereseaza sa tai costuri, ci sa dezvolt organizatia. Cat am lucrat la Rompetrol, am invatat ca nu reducand costuri cresti o companie, ci optimizand performanta oamenilor. Oricum, nu am gasit la MRM mari dezechilibre, asa ca sunt increzatoare.

Wall-Street: Cat de familiarizata esti cu partea de online/interactive? De unde iti iei know how-ul?


Bogdana Butnar:
Suficient dupa cativa ani de blogging, strategii de comunicare online, participari la conferinte, etc etc. Citesc zilnic peste 50 de bloguri (n-am timp sa le citesc pe toate din reader din pacate) si incerc sa stau la curent cu tot ce se intampla pe partea asta.

Wall-Street: Cati angajati are MRM in prezent? Cum va evolua aceasta cifra?

Citeste si:

Bogdana Butnar: Suntem 12 in total. Sper ca in doi ani aceasta cifra sa se dubleze.

Wall-Street: Aveti in plan sa atrageti new business in perioada urmatoare? Va incerca MRM sa cucereasca clienti independent de celelalte agentii din grup?

Bogdana Butnar: In primul an nu cred. E suficienta munca in cadrul grupului. Evident, daca suntem invitati la pitchuri, vom fi onorati si vom participa, insa nu am pe lista de prioritati cautarea activa de new business in afara agentiei.

Wall-Street: Cum se pozitioneaza MRM fata de concurenta? Ce aduce diferit?

Bogdana Butnar:
Mai toti suntem oameni veniti din agentii de creatie, deci avem in plus fata de alte firme de online intelegerea comprehensiva a brandului si inclinare catre creative design si creative concepts.

Wall-Street: Care sunt tendintele pietei de online/interactive?

Bogdana Butnar: Nu e inca momentul tendintelor. Mai avem de lucrat la basics, de genul siteuri optimizate, cautari optimizate, etc etc. Se practica, insa, mai mult ca trend decat ca initiativa serioasa, blogvertisingul. Si cativa oameni au inceput sa dea atentie si marketingului pe mobil, insa cred ca e prea devreme sa vorbim despre aceste lucruri ca altceva decat incercari timide.

Wall-Street: Cine ti-a preluat atributiile in cadrul McCann Erickson?

Bogdana Butnar: Conturile mele au fost impartite intre colegele mele Diana Ceausu, Raluca Iacob si Luciana Duma.

Wall-Street: De ce o sa-ti fie dor, legat de McCann?

Bogdana Butnar: In fiecare dimineata, stau la un status cu colegii de la McCann si lucram foarte strans pe mai toate proiectele. Mental, deci, nu am pierdut nimic. Posibil sa imi lipseasca galagia din open space-ul biroului de la McCann si glumele lui Mihnea (omul nostru de PR) care statea langa mine, dar in rest nu e o despartire.