Astfel, compania detinuta de Google va face primul pas in construirea unui serviciu e-commerce prin care va vinde muzica, filme, seriale TV, jocuri video, carti, bilete la concerte si alte produse media prezentate prin intermediul milioanelor de clipuri de pe YouTube.com.

Cei care viziteaza YouTube.com pot cumpara cantecele din clipurile muzicale pe care le vizualizeaza prin apasarea butonului care ii va directiona fie spre catalogul MP3 al Amazon.com, fie spre magazinul online de muzica iTunes.

Utilizatorii YouTube vor putea, de asemenea, sa cumpere jocuri video prin folosirea retailer-ului Amazon, cum ar fi jocul SF “Spore” produs de Electronic Arts.

Amazon si iTunes vor imparti veniturile cu YouTube cand utilizatorii vor cumpara continut prin acest tip de comert.
Dupa ce in 2006 YouTube a fost cumparata de liderul in cautari web pentru 1,65 miliarde dolari, recent, actionarii au intrebat conducerea Google cand va incepe noua achizitie sa genereze castiguri.

Google nu a dezvaluit termenii financiari ai YouTube, dar analistii de la Piper Jaffray Research au estimat ca site-ul de videoclipuri ar putea castiga 200 milioane dolari in 2009, comparativ cu estimarile de 27 miliarde dolari pentru castigurile Google.

Pana acum, YouTube are ca principala sursa de venituri vanzarea de publicitate. Compania experimenteaza un sir de formate pentru a cuprinde intregul avantaj al popularitatii masive a site-ului, care la fiecare minut adauga aproximativ 13 ore de videoclipuri.

Citeste si:

Potrivit site-ului de masurare a audientei pe Internet, comScore, YouTube avea in luna august 330 de milioane de vizitatori.

“Sunt diferite solutii pentru diferite probleme. Deja testam o multime de lucruri si vom continua sa testam mai multe in viitor. Unele vor functiona, unele nu”, a declarat intr-un interviu Shishir Mehrotra, product manager director la YouTube.

Un format cu care YouTube este in probe este InVideo advertising, care afiseaza textul reclamei de-a lungul partii de jos a clipului care ruleaza. Alte formate includ anunturi sponsorizate de companiile de publicitate si pagina de start a reclamei video.

Executivii YouTube au declarat ca publicitatea “pre-roll” (reclama video care ruleaza aproximativ 20 de secunte inaintea clipului propriu-zis) nu este cel mai bun format pentru clipurile scurte de pe YouTube, desi ei nu vor sa scoata folosirea reclamelor pre-roll.

De asemenea, compania spera ca sistem de identificare video va ajuta la manevrarea reclamelor. Identificarea video (video ID) va permite detinatorilor de continut, cum ar fi producatorii de muzica sau de filme, sa stie cand o copie a videoclipurilor lor este adaugata pe YouTube de utilizatori, a anuntat compania. Ulterior, detinatorii de continut pot atasa reclama la copia acelui clip. Detinatorii de continut trebuie sa foloseasca sistemul video ID pentru a muta videoclipurile.