Gala de deschidere a Golden Drum, care a avut loc marti, 7 octombrie, a premiat castigarii categoriilor Interactive, Media and Advertising Campaigns, Design & Art Direction, TV & Film Promo, OpenAd Idea Awards si Portorož Piran Poster.

Categoria Piran Poster Awards il are drept castigator pe Alexandru Matius Harga de la OgilvyOne pentru tema "I feel Slovenia", proiectul castigator intitulandu-se "Follow your heart". Acest concurs este organizat de Municipalitea din Piran si Slovenian Tourist Board impreuna cu organizatorii Golden Drum si premiaza cu 5.000 de euro cel mai bun si cel mai atractiv poster, care promoveaza Slovenia. Concursul are doua teme, "I feel Slovenia" si "Mediterranean University City", informeaza site-ul competitiei.

Grand Prix-ul categoriei Design and Art Direction a revenit agentiei Ogilvy Pristina, Kosovo, pentru lucrarea "Monument Marking Kosovo's Declaration of Independence", realizat pentru guvernul republicii Kosovo. La aceasta categorie, Romania a fost inclusa pe lista scurta cu lucrarea "Vodafone Fixed Line for Small Businesses" a agentiei Scala JWT, fara a se afla insa printre castigatori.

La categoria Interactive, unde Romania primise o nominalizare pentru "Harta lui Blaga" proiect al companiei Webstyler, premiul a revenit Poloniei. Tot Polonia a castigat si marele trofeu la categoria Media Advertising, iar TBWA Germania a luat trofeul Golden Watch pentru categoria Advertising Campaigns.

Citeste si:

Romania a fost nominalizata cu lucrarea "The Dinosaur Exhibition Campaign", a agentiei Leo Burnett printre finalisti la ultimele doua categorii, fara insa a fi selectata de juriu drept castigatoare.

Franta a primit doua trofee la categoria TV & Film Promo, una dintre campanii fiind pentru clientul Orange dezvoltata de agentia Publicis Conseil.

Ceremonia finala, Golden Drum New Europe Awards, la care se vor decerna premiile pentru categoriile TV, Press, Outdoor, Radio, Studio Drum si trofeul "Golden Rose" pentru "The New European Agency of the year" va avea loc vineri, 10 octombrie.

Romania are cel mai mare numar de inscrieri din comeptitie la categoria Press, 86, si este a treia tara ca numar de materiale inregistrate la categoria TV (42), Outdoor (39).