Rezultatele care contin reclame platite apar in partea dreapta a paginii de rezultate YouTube sub titlul “clip-uri promovate” (promoted videos). Reclamele au o imagine in miniatura, un titlu si un text rezumativ, asemenea AdWords, sistemul folosit de Google pentru a livra publicitatea contextuala in functie de continutul site-ului.

Link-ul reclamei duce catre o platforma YouTube care apartine companiei de publicitate si, la fel ca AdWords, este vandut pe baza costului per click. Reclamele nu sunt cumparate prin sistemul AdWords.

Specialistii considera incert ca YouTube sa devina un mediu la fel de eficient precum Google in legaturile sponsorizate, intrucat aceste reclame sunt diferite fata de cautarile web clasice.

Citeste si:

Daca sistemul de reclame sponsorizate pe YouTube va functiona, ar insemna enorm pentru veniturile site-ului, care are un trafic masiv de cautari video.

Cele mai recente cifre publicate indica faptul ca YouTube a acumulat in luna august aproape 2,6 miliarde de cautari, depasind Yahoo care are 2,4 miliarde. Google.com a raportat in luna august 7,6 miliarde de cautari. Cifrele YouTube au redus cautarile MySpace la 585 milioane de cautari si cele ale Facebook la 186 de milioane de cautari.