"Uzura difuzarii, limitarea publicitatii si aparitia unor noi mijloace media reprezinta factori care explica nivelul scazut de crestere inregistrata de presa de divertisment din lume", arata studiul dat publicitatii cu ocazia unei dezbateri organizate de Asociatia pentru Promovarea Presei de Divertisment (APPM).

Situatia difera, insa, in functie de zonele geografice. Astfel, rata anuala de crestere in Europa de Vest este de 2,5%, in Statele Unite de 3,8% si de 9,2% in tarile emergente - Rusia, China, India, Brazilia. In Europa de Vest, cresterea in sectorul presei de divertisment va fi datorata suporturilor digitale.

Totusi, importanta acestora in profitul sectorului va fi limitata, potrivit previziunilor. Publicitatea din paginile electronice ale revistelor va inregistra o crestere de 44,2% intre anii 2008 si 2012, dar va reprezenta numai 8% din profitul din publicitate in 2012.

Citeste si:

Potrivit unui studiu realizat pe un esantion de 5.000 de clienti din lume, 60% dintre ei sunt interesati de citirea articolelor pe internet revistele pe internet, desi prefera in continuare varianta tiparita. In plus, mai mult de jumatate dintre persoanele intervievate considera ca, in urmatorii cinci ani, vor petrece din ce in ce mai putin timp citind reviste in varianta tiparita, si din ce in ce mai mult cintindu-le pe suporturi digitale (e-paper, telefonul mobil, GPS).

Intrebate cat sunt dispuse sa-l plateasca pentru a avea acces online la o revista, persoanele intervievate au raspuns ca pretul ar trebui sa fie mai mic decat cel al variantei tiparite. In acest context, Price Waterhouse Coopers subliniaza ca una dintre mizele principale in anii urmatori il va reprezenta rentabilizarea acestor noi activitati.