Cresterea bugetului alocat de companiile americane pentru publicitate online se va diminua de la 47% anul acesta, la numai 7,8% in 2009.

Valoric, cheltuielile pentru advertising pe internet s-au ridicat la 12,9 miliarde de dolari in 2008 si se estimeaza o valoare de 13,9 miliarde de dolari pentru 2009. Cifrele sunt rezultatul unui studiu de piata realizat de Borrell Associates (BA), companie americana ce ofera consultanta marketing si advertising pentru firmele ce activeaza pe plan regional in SUA.

Conform informatiilor oferite de France Pub, un portal francez de publicitate online, Internetul este singura zona a pietei de advertising care s-a dezvoltat semnificativ in 2008, inregistrand o crestere de 23,4% fata de anul precedent pana la suma de 913 milioane de euro (1, 36 miliarde de dolari).

Totusi, in 2007 publicitatea online a avut un ritm mai alert de expansiune, crescand cu 35,2% fata de 2006. Pentru 2009 se preconizeaza o crestere de doar 16,2%, in scarede cu 7,2% fata de 2008.
Piata franceza de advertising a scazut cu 0,4% in 2008 din cauza scaderii bugetului alocat de companii pentru promovare in presa scrisa si televiziunea. Aceste secriuni de advertising si-au micsorat veniturile cu 2,9%, respectiv 3,9%.

Efectele crizei financiare pentru companiile franceze de publicitate online ar putea fi atenuate de numarul in crestere al utilizatorilor de Internet. Numai in August 2008 au aparut 830000 de noi utilizatori fata de luna precedent, estimeaza Nielsen Online.

Citeste si:

Studiul realizat de BA arata si o modificare a ponderea anumitor tehnici de advertising online in preferintele cumparatorilor de spatiu publicitar. In 2009 companiile mici si mijlocii din SUA vor aloca mai putini bani pentru formate standard, precum bannere sau pop-up-uri.

BA previzioneaza cresterea cererii pentru reclame in formate nou utilizate, gen e-mail sau streaming video. Un alt segment in expansiune este advertisingul prin intermediul motoarelor de cautare care afiseaza link-uri sponsorizate.

Un asemenea exemplu este Google AdWords, principala sursa de venit pentru Google. Firmele care folosesc Google AdWords apar printre primele rezultate ale unei cautari, bineinteles in conexiune cu domeniul si regiunea lor de activitate, si platesc in functie de numarul de accesari are linkului lor (cost-per-click).

David Hallerman, analist eMarketer, nu considera publicitatea online realizata prin linkuri sponsorizare pe pagina motoarelor de cautare o metoda neexplorata de companiile regionale. Desi au bugete limitate, firmele mici si mijlocii sunt principalii utilizatori ai acestui tip de advertising, intrucat rezultatele pot fi contabilizate, a declarat acesta.

Incetinirea expansiunii pietei publicitatii online poate fi o trasatura specifica pietelor care se apropie de maturitate. BA sugereaza ca aceasta tendinta ar putea continua si dupa iesirea din criza financiara actuala.