Intrebati despre cat de mult se implica in discutiile referitoare la branduri, 28% dintre respondenti au vorbit despre un produs preferat in cadrul forumurilor online, 23% au optat pentru servicii care ofera informatii in timp real despre brandurile preferate, in timp ce 19% si-au adaugat ca pagini web de start site-uri de tip branded content.

Petrecand in medie 2 ore si jumatate din timpul liber zilnic, 47% din tineri declara ca folosesc Internetul nu numai pentru a accesa bannere sau spoturi online sau pentru a se informa despre brandurile preferate de pe site-urile specializate (18%), ci si pentru a incarca clipuri publicitare in cadrul retelelor sociale sau paginilor video (24%).

“Tinerii sunt total deschisi in fata ideii de continut sau divertisment legat de branduri. De exemplu, 42% dintre respondenti spun ca au urmarit o reclama pe medii traditionale inainte de a o urmari si online. Cu toate acestea, tinerii se arata mult mai deschisi, poate chiar nerabdatori, de a se conecta online cu brandurile preferate. Ei simt ca opiniile lor despre branduri sunt cu adevarat importante”, spune Julian Rolfe, unul din realizatorii studiului Synovate.

“Exista o parere unanim exprimata conform careia generatia tanara este un segment foarte greu de atins pentru advertiseri. Cu toate acestea, deducem in urma acestui studiu ca, in cazul in care promovarea unui produs este facuta intr-un mod relevant si total deschis fata de consumator, tinerii sunt chiar dornici sa interactioneze, sa schimbe opinii si chiar sa recomande respectivul brand prietenilor”, adauga Beth Uyenco, director de cercetare al Microsoft Advertising.

De asemenea, audienta tanara poate fi atinsa prin intermediul mai multor medii digitale. Astfel, 94% din respondenti utilizeaza zilnic e-mail-ul, in timp ce 80% citesc stiri online. In plus, 76% dintre tinerii intervievati mai citesc pe Internet informatii referitoare la filme, muzica sau jocuri, un procent identic utilizand instant messanging.

Citeste si:

Pe de alta parte, 73% dintre tinerii participanti la studiu au vizionat clipuri online, cele mai accesate fiind clipurile de comedie (62%), urmate de videoclipuri musicale (40%) si clipuri realizate de prieteni (27%).

Totodata, Internetul accesat de pe mobilul personal a castigat teren in topul preferintelor tinerilor, care asculta emisiunile radiourilor online (15%), acceseaza jocuri (13%), viziteaza retele sociale (11%), vizioneaza clipuri (10%), citesc informatii sportive (9%).

“Stim ca tinerii sunt utilizatori activi ai Internetului, dar putem observa ca ei cauta in primul rand o experienta deopotriva relevanta si adaptata propriilor nevoi si interese. Intelegand trendul actual si modul in care acesti tineri gandesc, brandurile pot crea un dialog si pot interactiona cu audientele, notorietatea fiind castigata «din vorba in vorba»”, spune Beth Uyenco.

Studiul a fost realizat de Synovate si Microsoft in lunile iunie-iulie 2008 pe un esantion format din 12.603 persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani, din tari precum Bulgaria, Romania, Franta, Germania, Grecia, Italia, Norvegia, Polonia, Portugalia, Rusia, Spania, Suedia, Turcia, Marea Britanie, Australia, Brazilia, Canada, China, Egipt, Japonia, Mexic, Maroc, Noua Zeelanda, Arabia Saudita, Africa de Sud si Statele Unite ale Americii.