Desi online advertising-ul are un ritm de dezvoltare mult mai alert decat alte canale publicitare, criza economica afecteaza bugetul companiilor chiar si pentru acest gen de mediatizare.

In urma corelarii informatiilor proprii cu cele oferite de Interactive Advertising Bureau (IAB) si PricewaterhouseCoopers, eMarketer previzioneaza ca in 2009 suma totala utilizata pentru publicitate online in Statele Unite ale Americii va ajunge la numai 25,7 miliarde de dolari.

Avand in vedere ca in 2008 companiile au cheltuit 23,6 miliarde de dolari, rata de crestere a sumelor investite in online advertising va fi de numai 8,9%. Inainte de august 2008, momentul in care efectele crizei economice au inceput sa fie simtite la nivel global, eMarketer preconiza o crestere de 14,5% a sumelor alocate in acest scop.

Citeste si:

Nu numai estimarile privind ritmul de expansiune al publicitatii online au fost temperate, ci si previziunile asupra duratei de timp necesara revitalizarii acesteia. eMarketer se asteapta ca rata de crestere sa atinga 10,9% in 2010, respectiv 13,5% in 2013.

Chiar si advertisingul online prin intermediul afisarii unor link-uri sponsorizate pe pagina motoarelor de cautare (paid search) si-a incetinit cresterea veniturilor realizate in 2008 la numai 21,4% fata de anul precedent. Cu toate acestea, paid search-ul este preferata de un segment din ce in ce mai mare de companii, intrucat gradul lui de eficienta poate fi usor estimat in functie de numarul accesarilor.