Cei aproximativ 250.000 de euro vor fi investiti in echipamente, organizari de evenimente pe domeniul medical si in resurse umane.

“Pentru 2009 preconizam sa ajungem la un numar de 25 de angajati. Dorim cresterea fortei de munca pentru a pregati foarte bine evenimentele pe care vrem sa le organizam in acest an, si pentru a asigura dezvoltarea www.sanatateatv.ro. Dar si aici trebuie sa ne pliem dupa cum evolueaza piata”, a declarat, pentru Wall-Street, Alina Oprea.

Potrivit acesteia, site-ul isi propune sa atinga in 2009 o audienta de peste 150.000 de vizitatori unici. Pentru 2009, vrem să ajungem la un număr de peste 150.000 de vizitatori unici. Sanatatea TV a inregistrat anul trecut o crestere de aproximativ 4.000 de vizitatori pe luna si un rate card cu o valoare medie de 1.500 de euro.

Audienta Sanatatea TV este formata din oameni care doresc sa se informeze cu privire la diferite afectiuni, medici rezidenti, medici specialisti, farmacisti, cercetatori din domeniul medical, producatori si importatori de produse medicale, reprezentanti ai Colegiului Medicilor si
Farmacistilor din Romania, organizatori de evenimente medicale, jurnalisti si investitori din domeniul sanatatii.

“Scopul lor, ca si al nostru, este acela de a crea, promova, dar si de a milita pentru o viata sanatoasa si un sistem medical mai usor de accesat, mai apropiat de dorintele si nevoile pacientului”, spune Alina Oprea.

Investitia intiala intr-o televiziune online (echipamente, sediu si platforma tehnica) poate fi cuprinsa intre 400.000 si 500.000 de euro, potrivit declaratiilor directorului general Sanatatea TV.

Oprea considera ca unul dintre avantajele mediului online pentru un post de televiziune il reprezinta costurile mai reduse decat in cazul unui format TV clasic.

Citeste si:

“In Romania cei care investesc intr-o televiziune online, trebuie sa se gandeasca la faptul ca profiturile nu vin imediat si sa fie pregatiti sa sustina financiar televiziunea. Daca la inceput medicii erau reticenti, acum doctorii vin la SanatateaTV.ro si spun ca vor sa lucreze cu noi pe emisiuni. SanatateaTV.ro a prezentat in premiera pentru Internetul din Romania cateva interventii, operatii sau tratamente si posibilitati de diagnosticare. Acest lucru a prins la public si a fidelizat in acelasi timp vizitatorii”, afirma Alina Oprea.

Sanatatea TV colaboreaza cu importanti medici romani, printre care se numara cardiologul Eduard Apetrei, prof. dr. Adrian Streinu Cercel si prof. Bogdan Marinescu de la maternitatea Panait Sarbu.

In opinia directorului general Sanatatea TV, situatia economica actuala reprezinta un moment dificil pentru a realiza orice investitie, “cu atat mai mult pe domeniul online, unde lucrurile sunt abia la inceput”.

“Asta va fi probabil si marea provocare pentru cei care fac publicitate sau PR-sa ofere clientilor solutii viabile la costuri performante. Cu bani mulți, toți stiu sa construiasca branduri. Acum sa vedem pe timp de criza”, conchide Oprea.

Postul de televiziune Sanatatea TV este detinut de firma Profesionist Company, din portofoliul careia mai face parte si agentia de relatii publice Brandsetter, specializata pe domeniul medical.

Online-ul s-a dovedit a fi insa si un mediu de afaceri riscant pentru televiziunile online, doua dintre cele mai importante proiecte-BrainTV si Evo TV- incetandu-si activitatea in iulie 2008. Daca in cazul Evo TV, Sergiu Mihalcea a motivat decizia de a inchide proiectul drept o hotarare “strict” de business, in lipsa unei finantari pe masura complexitatii produsului, Emil Gal a explicat ca Brain TV nu a reusit sa gaseasca “o nisa destul de interesanta atat pentru utilizatori, cat si pentru advertiseri”, obtinand bugete de advertising foarte mici (4-500 euro lunar).

Printre televiziunile care produc continut exclusiv online se numara HappyFish.ro, ArenaTV si Feminis.ro.