Publicitarii cred insa in continuare in necesitatea spoturilor difuzate pe parcursul evenimentului Super Bowl, fiind dispusi sa plateasca pentru 30 de secunde de promovare suma record de 3 milioane de dolari. Acesta este si motivul pentru care postul de televiziune NBC sustine ca nu a intampinat probleme in a acoperi spatiul publicitar pentru acest eveniment.

Insa per total, audientele TV sunt in continua scadere. Publicitatea TV va scadea cu 4,2% in 2009, pe fondul situatiei financiare globale. In schimb, un segment care ar putea beneficia de pe urma incertitudinii economice este publicitatea video online, eMarketer estimand o crestere de 45% in 2009 sau 850 mil. dolari. Video reprezinta piata cu cea mai rapida crestere in mediul online, ceea ce face mai atractiva tranzitia din offline spre Internet.

An Venituri din publicitatea TV (miliarde dolari) Crestere (%)
2007 67,8 2,4
2008 69,8 2,9
2009 66,9 -4,2
2010 67,2 0,5

Sursa: eMarketer

O solutie pentru furnizorii de programe TV ar fi redefinirea strategiei de business astfel incat sa profite de pe urma cresterii inregistrate de mediul digital. In majoritatea cazurilor, acest lucru ar insemna extinderea programelor pe Internet si testarea eficientei lor in spatiul online.

“Pe masura ce televiziunea si tehnologiile digitale converg, interactiunea cu audientele si oportunitatile pentru publicitate cresc. Cu toate acestea, furnizorii de programe vor avea succes numai daca se vor putea adapta schimbarilor rapide din mediul online determinate de recesiune si vor putea raspunde capriciilor audientelor”, crede Carol Krol, analist si autor al raportului “Television’s New Picture: Seismic Shifts in the Digital Age.”

An Venituri din publicitatea video online
2007 324 mil. dolari
2008 587 mil. dolari
2009 850 mil. dolari
2010 1,250 mld. dolari
2011 1,850 mld. dolari
2012 3 mld. dolari
2013 4,6 mld. dolari

Sursa: eMarketer

Trend negativ si pentru piata de publicitate TV din Marea Britanie

Citeste si:

Veniturile rezultate din reclame TV in Marea Britanie ar putea scadea cu pana la 20% in luna ianuarie, mult mai dramatic decat in previziunile facute la sfarsitul anului 2008, potrivit unor surse de pe piata media, citate de cotidianul The Guardian si preluate de Newsin.

Conform celor mai optimiste predictii, scaderea ar putea sa se opreasca la doar 12 procente, insa, in opinia specialistilor, posibilitatea unor pierderi mai mari este foarte ridicata.

Reprezentantii din Marea Britanie ai companiei de media ZenithOptimedia anticipeaza ca bugetele alocate reclamelor TV in perioada 2010-2011 vor atinge o cota record de 38,5% din totalul sumelor investite in publicitate, potrivit unor date furnizate la finalul anului trecut. Alte canale de comunicare care vor inregistra cresteri in perioada urmatoare vor fi outdoor-ul si cinematografele.

"Televiziunile se descurca destul de bine, chiar si in timp de criza economica. Asa cum s-a mai intamplat, publicitarii vor continua sa directioneze cea mai mare parte a bugetelor clientilor catre spoturile TV, in detrimentul altor canale de comunicare, fiind cunoscuta, de altfel, «puterea» televiziunii de a creste branduri", au spus reprezentantii ZenithOptimedia.

Potrivit cercetarilor anterioare, vizionarea programelor TV creste in timpul crizelor economice, fiind una dintre activitatile de relaxare cel mai putin costisitoare. Alte canale de comunicare care vor inregistra cresteri in perioada urmatoare vor fi outdoor-ul si cinematografele.

La nivel global, previziunile specialistilor pentru 2009 privind incasarile din publicitate vor atinge cele mai mici valori ale pietei din ultimii opt ani, iar din 2010 televiziunile vor atrage sume record, datorita reconstruirii brandurilor.