Platformele digitale de radio au reprezentat 18,3% din totalul audientei inregistrate in ultimele trei luni ale anului trecut, in scadere fata de al treilea trimestru (18,7%). Cu toate acestea, aceste rezultate evidentiaza o crestere a audientei fata de aceeasi perioada a anului 2007 (16,6%).

Scaderea inregistrata in ultimul trimestru din 2008 se datoreaza in principal segmentului de radio online, potrivit Rajar.

Pe de alta parte, platformele de radio cu transmisie FM si AM au raportat audiente in crestere, de la 68,4% pana la 68,6% in ultimul trimestru din 2008.

Radioul online a reprezentat 2% din totalul audientei, in crestere fata de aceeasi perioada a anului 2007, insa in scadere fata de trimestrul trei din 2008.

Cu toate acestea, cota de piata a aparatelor dotate cu receiver de tipul DAB (digital audio broadcast) a continuat sa creasca ajungand la 11,4% din totalul audientei, in comparatie cu cifrele obtinute in cel de-al treilea trimestru (11,3%), respectiv in aceeasi perioada din 2007 (9,9%).
De asemenea, numarul proprietarilor de astfel de aparate a crescut cu 2,4% (29,7%), fata de aceeasi perioada a anului 2007.

Timpul alocat emisiunilor transmise prin intermediul platformelor digitale in ultimul trimestru din 2008 de radio a scazut la 186 de milioane de ore, fata de cele 188 mil. ore raportate in trimestrul precedent.

Citeste si:

Online vs. analog in 2009

Dintr-un total de 44.000 de statii de radio existente la nivel global, cele mai multe emit in sistem analog, potrivit studiului Deloitte, Previziunile TMT pe 2009.

Emisiunile radio au putut fi ascultate si online, inca de la inceputurile Internetului. Desi exista mai mult de 10.000 de posturi de radio online, oferta este nisata in comparatie cu cea a radiourilor traditionale.

Potrivit studiului, in 2009 segmentul de radio online ar putea raporta o crestere de 20%, pe fondul unei audiente de 1,5 miliarde de utilizatori in intreaga lume, dintre care aproximativ doua treimi au acces broadband. In plus, oamenii care asculta emisiuni radio online de la locul de munca reprezinta o audienta in permanenta crestere.

Un format radio deosebit de popular, care ar putea fi exploatat anul acesta de catre jucatori, este talk-show-ul online. In plus, aceasta industrie ar putea pune la dispozitia utilizatorilor un ghid electronic sau un motor de recomandare pentru a descoperi oferta deosebit de vasta de radiouri online existente.

Aceasta forma de comunicare poate fi utila si advertiserilor, intrucat ofera posibilitatea de a monitoriza cu acuratete cand, ce si cum asculta utilizatorii continutul difuzat.