“Studiul pe care l-am efectuat nu aduce nici o veste buna”, a spus presedintele si CEO-ul Asociatiei Nationale a Advertiserilor, Bob Liodice. “Ceea ce urmeaza sa se intample nu aduce nici un beneficiu publicitarilor, nu are o influenta pozitiva asupra agentiilor si, cu siguranta, nu reprezinta un lucru bun pentru media, in general”, a adaugat Liodice, conform Advertising Age.

Insa, rezultatele studiului nu sunt surprinzatoare, dupa cum spune seful asociatiei publicitarilor americani. Mesajul central pe care l-a primit acesta din partea membrilor asociatiei in ultimele luni este acela ca exista un sentiment de incertitudine in piata care persista.

De asemenea, cercetarea a mai scos la iveala si faptul ca 72% din marketeri planuiesc sa-si reduca bugetele de cheltuieli necesare pentru producerea campaniilor publicitare. In plus, 68% dintre acestia planuiesc sa provoace agentiile sa sa-si reduca cheltuielile interne si/sau sa identifice modalitati de a reduce costurile.

Mai mult, 48% dintre marketerii care au participat la studiul ANA incep sa priveasca cu interes posibilitatea de a reduce platile catre agentii.

Citeste si:

Cercetarea realizata de specialistii Asociatiei Nationale a Advertiserilor reprezinta o continuare a unui alt studiu efectuat de acestia in luna august a anului trecut. Initial, marketerii erau mai putin pesimisti, poate si pentru ca prima cercetare a studiat opinia acestora la momentul la care bursa Americana inca nu se prabusise.

“Lucrurile incepusera sa mearga prost (in august), insa, in momentul respectiv, nu ajunsesem inca la un punct culminant”, a spus Bob Liodice.

Una din intrebarile incluse in studiul din august 2008 chestiona marketerii cu privire la cum vor evolua bugetele alocate de ei publicitatii in cele sase luni care vor urma. Acestia, in proportie de 53%, au raspuns ca vor taia din bugete. Conform ultimului studiu realizat, aflam ca, de fapt, aproximativ 71% din marketeri au redus bugetele de media in perioada respectiva.

Cei 141 de marketeri chestionati sunt membrii Asociatiei Nationale a Advertiserilor si fac parte din diverse domenii, de la industria farmaceutica, la servicii financiare, retail, industria bunurilor de larg consum, IT.