“O crestere de doua cifre a bugetelor de publicitate alocate retelelor sociale este cu siguranta o veste buna in conditiile in care estimarile arata o diminuare, la nivel mondial, a cheltuielilor pentru promovarea online. Cresterea de 17% pentru 2009 reprezinta doar jumatate din ceea ce eMarketer a estimat in decembrie 2007 in privinta veniturilor din publicitate atrase de retelele sociale”, declara Debra Aho Williamson, analist al eMarketer.

Acest ritm de crestere mai lent nu reprezinta insa un semnal de alerta pentru cei care detin retele sociale. “In China, Japonia, Coreea de Sud si Rusia unele retele sociale si-au consolidat veniturile prin vanzarea unor articole virtuale catre membri sau prin introducerea unor taxe pentru cei care doresc sa acceseze jocuri, continut si servicii premium”, spune Williamson.

An Venituri din publicitate atrase de retelele sociale, la nivel global
2008 2 mld dolari (+46,4%)
2009 2,35 mld. dolari (+17,3%)
2010 2,60 mld. dolari (+10,9%)
2011 2,87 mld. dolari (+10,4%)
2012 3,18 mld. dolari (+10,8%)
2013 3,49 mld. dolari (+9,6%)

Sursa: eMarketer

Potrivit acesteia, in unele state retelele sociale sunt mult mai dezvoltate decat in Statele Unite ale Americii. Astfel, in noua tari, studiate de Nielsen Online, retelele sociale si blogg-urile au atras 9% din timpul alocat activitatilor online.

De asemenea, potrivit studiului Media Metrix, realizat de comScore, 75% din utilizatorii europeni de Internet, cu varsta peste 15 ani, au vizitat un site al unei retele sociale in decembrie 2008, fata de doar 61% in aceeasi perioada din 2007. Mai mult, peste 210 milioane de europeni au accesat o retea sociala in decembrie 2008.

Tara Utilizare retele sociale decembrie 2007 (%) Utilizare retele sociale decembrie 2008 (%)
Marea Britanie 78,4% 79,8%
Spania 62,8% 73,7%
Portugalia 65,7% 72,9%
Danemarca 54,4% 69,7%
Italia 56,5% 69,3%
Belgia 59% 68,2%
Germania 48,4% 67,3%
Irlanda 59,9% 66,9%
Finlanda 61,2% 66,2%
Suedia 61,3% 65,4%
Elvetia 53,7% 64,7%
Franta 52,2% 63,9%
Rusia 46,1% 63,5%
Olanda 57,2% 63%
Norvegia 54,2% 58,9%
Austria 38,8% 49,7%

Sursa: comScore Wold Metrix (februarie 2009)

Desi gama de activitati oferita de o retea sociala este foarte diversa-jocuri, aplicatii, muzica-principalul beneficiu mentionat de utilizatori este posibilitatea de a fi in contact cu prieteni si cunostinte.