“Adevarul Holding este o companie tanara care e obligata sa faca pasi mari, sa munceasca mai mult decat celelalte companii, sa investeasca mai mult, pentru ca abia acum doi ani si jumatate a plecat pe piata, adevarat, cu un brand vechi, dar care avea mari probleme”, spune Razvan Ionescu.

Potrivit acestuia, presa romaneasca nu a fost pregatita pentru criza. “Presa romaneasca nu duce lipsa de idei si creativitate, ci de management si strategie. Nu am fost pregatiti pentru criza, in privinta strategiei, din niciun punct de vedere: editorial, marketing si vanzari”, declara Ionescu.

In aceste conditii, Adevarul Holding va miza pe faptul ca romanii au nevoie de informatie, mai ales in contextul economic actual, pe know-how-ul editorial si de publishing. In plus, trustul de presa se va axa pe dezvoltarea si consolidarea portofoliului existent, respectiv a segmentului online.

“Am incercat sa aducem cei mai buni oameni de pe piata, in limita bugetelor noastre. Pe marketing investim in special in marketingul de televiziune si incentive, colectia de carti Adevarul. Si site-urile noastre se vor dezvolta destul de mult in perioada urmatoare. Provocarea numarul 1 este sa atingem pozitia de lideri pe segmentele in care ne desfasuram. Nu putem vorbi de foarte multe dezvoltari pe zone noi, as vrea sa vorbim de proiectele noi la momentul in care acestea se vor produce. Incercam sa patrundem in zone cu ajutorul carora ne putem dezvolta portofoliul”, afirma Razvan Ionescu.

In ceea ce priveste reducerile de personal pe fondul crizei economice, oficialul Adevarul Holding precizeaza ca trustul de presa nu va recurge la aceasta masura, organigramele fiind construite in perioada 2007-2008.

La randul sau, Andreea Rosca, director publicatii business Realitatea Catavencu, afirma ca bugetele de marketing nu au disparut, insa asistam la o “stare de asteptare a advertiserilor”. In plus, potrivit acesteia, in primele trei luni din acest an au fost raportate scaderi de 30-35% ale vanzarilor de publicitate.

“Ne concentram asupra costurilor de tot felul, costuri de tipar, costuri care nu sunt generatoare de profit. Crucial in aceasta perioada este gestionarea corespunzatoare a lichiditatilor. Ne axam pe marketing la punctul de vanzare si in zona de branding, media fiind o chestiune emotionala. In plus, presa romaneasca are o mare problema de continut. 80% din textele din cotidienele romanesti generaliste sau de business nu contin informatii care sa ma intereseze direct ca cititor”, spune Rosca.

De asemenea, Cristina Simon, director general Edipresse, sustine ca presa romaneasca este “supraaglomerata”, fiind o industrie a orgoliilor, in care nu exista unitate.

“Cand lucrurile merg bine, nu esti atent la detalii, asa cum am facut si noi, managerii de presa. Am gresit ca nu am optimizat costurile la timp. Fiind prea multi pe piata, nu vom avea cum sa rezistam toti. Suntem o industrie a orgoliilor, in care nu exista unitate, cu o distributie arhaica”, declara Simion.