CRAFT (Corporate Reputation Analysis and Forecast Tool) este primul instrument de evaluare si management integrat al imaginii si repuatiei in media a unei companii, organizatii sau brand si masoara impactul pe care il au campaniile de comunicare in media sau gradul de succes in indeplinirea obiectivelor de comunicare setate.

CRAFT porneste de la ideea unei evaluari obiective a reputatiei unei companii sau a unui brand in media, fiind menit sa ofere o premisa riguroasa si consistenta in elaborarea planului de comunicare. CRAFT include de asemenea o analiza de tip benchmarking, care ia in considerare calitatea si eficienta mesajelor concurentei.

“Oamenii de comunicare trebuie sa stie exact care este impactul campaniilor pe care le desfasoara si au nevoie de o raportare reala si obiectiva la propriile actiuni, pentru a estima cat mai eficient nevoile strategice ulterioare, pentru a optimiza rezultatele, pentru a eficientiza resursele. Orice organizatie trebuie sa aiba o strategie de comunicare bazata pe obiective SMART (S – specifice; M – masurabile; A – (de) atins/abordabile; R – relevante; T – incadrabile in timp) , iar noi le ajutam sa vada daca si le-au atins sau nu”, spune Georgiana Gheorghe, Managing Partner al agentiei Presage | Public Relations & Public Affairs.

CRAFT masoara imaginea pe care o are o companie, organizatie sau brand in media, masoara valorea notorietatii si favorabilitatii media si evalueaza impactul mesajului transmis. De asemenea, CRAFT stabileste messaging-ul optim pentru campaniile de comunicare, realizeaza o pozitionare eficienta in media a companiei sau brand-ului fata de competitie si stabileste mesajele de risc in comunicare.

CRAFT foloseste urmatorii parametri de analiza: Corporate Reputation Analysis (asocierea a 5 subindicatori reputationali: Performanta finaciara, Management (CEO / top & middle management), Solutii, servicii si/sau produse, CSR (politici sau campanii), Atitudinea fata de angajati, Viziune si leadership), Corporate Image Analysis, Media Notoriety Analysis, Media Favorability Analysis, Messaging Assessment, Communications Risk Management.






Astfel, CRAFT include indicatori care ofera o valoare cuantificata a imaginii unei companii, organizatii sau brand in media, ilustrand atat cantitatea, dar mai ales calitatea expunerii mesajelor in media precum si conţinutul acestora.

CRAFT este destinat tuturor specialistilor in comunicare si relatii publice.