“ADN-ul Internetului este gratuit. Trebuie sa reinventam un model de venituri baza pe brand: selectati acele branduri care sunt suficient de puternice pentru a rezista si investiti in extensii ale respectivului brand”, declara Didier Quillot (foto).

Migrarea catre online reprezinta o etapa esentiala in dezvoltarea unui brand, alaturi de crearea de comunitati care sa-i motiveze pe publicitari sa investeasca in online sau e-commerce.

“Elle este unul dintre cele mai puternice branduri din lume. Evoluam de la un contract bazat strict pe lectura publicatiei catre o calatorie multimedia a cititorilor alaturi de acest brand”, adauga Quillot.

La randul sau, Jane Bruton, redactor-sef al publicatiei de moda Grazia, considera ca cresterea penetrarii Internetului si popularitatea unor retele precum Facebook sau Twitter reprezinta ocazii importante pentru a obtine un feedback constructiv din partea cititorilor. Astfel, publicatia Grazia testeaza impactul pe care unele articole il au in mediul online inainte de a le include in editia tiparita. In plus, cele mai bune comentarii online pe baza unui articol sunt publicate in revista.

Pe de alta parte, Gillian Carter, directorul editorial al BBC Worldwide, afirma ca ofera gratuit continutul online BBC Good Food, intrucat

“Internetul este un spatiu gratuit”. Site-ul publicatiei cuprinde o arhiva de 6.000 de retete culinare, altele noi fiind adaugate odata cu publicarea editiei tiparite.

“Internetul ne-a adus mai multi cititori decat printul insusi. Site-ul nostru a intregistrat in luna aprilie 1,2 mil. clienti unici, in timp ce tirajul revistei a fost de 360.000 de exemplare. Trebuie sa-ti dezvolti brandul online, nu trebuie sa fii reticent fata de acest mediu de comunicare.
Site-ul reprezinta un instrument de testare si nu as putea vedea o alta metoda de marketing mai buna. Am incheiat peste 7.000 de abonamente doar datorita site-ului”, declara Carter.

La randul sau, revista Top Gear, aflata in portofoliul BBC Worlwide, beneficiaza de atuurile Internetului.

“Avem televiziuni, site-uri, reviste, DVD-uri, carti, jocuri, haine, jucarii, si in momentul in care te afli in aceasta pozitie Internetul este un lucru util datorita marketingului viral. Producem continut de calitate din care obtinem venituri”, explica John Smith, CEO BBC Worldwide.

Pe de alta parte, Christie Hefner, fostul presedinte si CEO al Playboy Enterprises, companie care obtine cea mai mare parte din venituri din continut video online, considera ca nu exista o “reteta universala” in online, din cauza ca acest mediu se schimba cu o viteza uluitoare.
“Merita incercate mai multe modele de afaceri si merita incercata o abordare agresiva pe partea de mobile advertising si infinitele sale posibilitati de monetizare”, spune Hefner.

“Ar trebui sa acceptam Internetul ca si un partener de incredere, nu sa vedem in el un competitor. Oamenii care folosesc Internetul sunt tineri, profesionisti si inteligenti. E o greseala in viziunea publisherilor traditionali. De exemplu, in China cei mai buni jurnalisti vor sa scrie online intrucat sunt mai bine platiti. Internetul reprezinta de asemenea un foarte bun ceas desteptator pentru publicitate, in special in China, unde sunt 311 milioane de utilizatori de Internet si 700 de milioane de abonati ai retelelor de telefonie mobila”, adauga Hugo Shong, fondator al IDGVC Partners, unul din primele fonduri de investitii care au intrat pe piata din China.

Potrivit acestuia, site-urile ziarelor create special pentru telefoanele mobile reusesc sa atraga deja venituri de aproximativ 2 miliarde de dolari, in China.