Prezent in cadrul evenimentului RoNewMedia 3.0, organizat de F5-compania de web a grupului Realitatea Catavencu, Robert Wuttke (foto) sustine ca industria de online dating reprezinta o piata robusta, rezistenta in fata efectelor crizei financiare globale.

“Nevoia oamenilor de a-si gasi perechea sau de a interactiona cu alte persoane nu a disparut odata cu actualul context economic. Ceea ce s-a schimbat este disponibilitatea oamenilor de a plati pentru acest tip de serviciu. Acestia ezita sa se mai aboneze. Dar acesta este un efect minor”, a declarat, pentru Wall-Street, Robert Wuttke.

Printre tarile care manifesta un interes ridicat pentru online dating se numara Franta, Olanda si unele tari din Europa de Est, precum Poloniam sustine CEO-ul be2.

“In urma cu 5-6 ani estimam valoarea pietei de online dating undeva in jurul a 1 mld. dolari, doar la nivel european, respectiv 1 mld. dolari in Statele Unite. Este mai mare de atat, este o industrie care creste rapid, pe masura ce oamenii sunt mai introvertiti, mai timizi, si realizeaza ca a-si gasi perechea online reprezinta un lucru normal”, sustine Wuttke.

In ceea ce priveste piata de matrimoniale online din Romania, reprezentantul be2 considera ca reprezinta o industrie “foarte interesanta”, insa “la inceput de drum”.

“Am inteles ca e undeva intre 1 si 2 mil. euro, ceea ce este destul de putin. Cred insa ca piata va creste. Jucatori importanti vor veni in piata, precum Match.com sau be2”, considera Robert Wuttke.

Daca anul trecut reteaua de matrimoniale online be2 si-a adaugat in portofoliu 16 tari, pentru 2009 compania isi reanalizeaza strategia de extindere, ca urmare a crizei economice.

“O consecinta a crizei financiare o reprezinta regandirea business-ului. Analizam unde ne aflam in prezent, ne gandim daca este momentul sa ne extindem si in alte tari sau ar trebui sa stopam expansiunea si sa ne consolidam business-ul existent”, afirma CEO-ul be2.

Potrivit acestuia, pentru a extinde o astfel de retea in alte tari trebuie urmarite urmatoarele aspecte: existenta unui produs standardizat, atentie permanenta asupra afacerilor si profitului, masurarea impactului produsului asupra utilizatorilor, integrarea canalelor de marketing locale, adaugarea unor elemente specifice tarii respective.

Pe de alta parte, Wuttke sustine ca internationalizarea produsului poate fi supusa unor riscuri precum competitia locala, necesitatea unor fonduri suplimentare, incetinirea dezvoltarii produsului (determinata de lipsa fondurilor necesare), lipsa focusului, complexitate organizationala, calitate insuficienta pentru cererea locala.

In opinia oficialului be2, jucatorii locali pot contracara “atacul” companiilor internationale bazandu-se pe o mai buna intelegere a pietei, o dezvoltare accelerata a business-ulu, incheierea unor parteneriate cu importante companii de media si o strategie usor adaptabila.

Reteaua sociala Be2 a fost infiintata in anul 2004 si a devenit profitabila la sase saptamani de la lansare. Compania este prezenta in 36 de tari si are aproximativ 15 mil. de membri. Be2 are 263 de angajati, originari din 44 de tari.