“Venim dintr-un mediu in care TV-ul este principalul background. Insa vedem ca audientele se indreapta spre online, sunt tot mai conectate si folosesc noile tehnologii, ceea ce face ca partea online sa devina din ce in ce mai importanta. In special audienta tanara urmareste Euronews online, audienta care in cativa ani va deveni publicul nostru principal. Trebuie sa ne adaptam, web-ul este important pentru noi mai ales din punct de vedere editorial pentru a ne dezvolta”, a declarat, pentru Wall-Street, Peter Schmitz (foto), prezent in cadrul evenimentului RoNewMedia 3.0, organizat de F5-compania web a grupului Realitatea Catavencu.

Principala provocare pentru echipa new media a Euronews a fost reprezentata anul acesta de alegerile europarlamentare.

“Am depus foarte mult efort pentru acest eveniment. Am demarat acest proiect, cel mai mare de pana acum, in urma cu aproximativ 8-9 luni, si de atunci ne-am pregatit: am creat continut dedicat pentru site, am incheiat un parteneriat cu YouTube, am updatat continutul online in permanenta, in toate cele 8 limbi. Echipa a fost formata din aproximativ 12 oameni din departamentele editorial, new media si IT”, spune Schmitz.

Televiziunea Euronews este prezenta pe YouTube de doi ani prin mai multe canale branduite. In acest sens, a fost lansat un canal denumit “Intrebari pentru Europa”, in cadrul caruia utilizatorii adresau intrebari, iar reprezentantii Euronews gaseau un politician sau jurnalist care raspundeau la acele intrebari.

Suntem prezenti pe Youtube de doi ani cu mai multe canale branduite. Am lansat un canal Euronews.com incorporat in Youtube, un canal care se numeste "Intrebari pentru Europa", in care am incercat sa implicam utilizatorul. Ei puneau intreabari si noi gaseam un expert, jurnalist, un politician care sa raspunda la aceste intrebari.

In ciuda crizei financiare, reprezentantul Euronews considera ca managerii nu ar trebui sa isi directioneze intreaga atentie asupra modului in care evolueaza contextul economic, ci ar trebui sa observe si modul in care audintele isi schimba comportamentul.

“Stiu ca trecem prin momente economice dificile, in special din cauza problemelor pe piata de publicitate. Insa nu ar trebui sa ne concentram atat de mult pe felul in care va arata saptamana viitoare, ci sa fim mult mai atenti asupra modului in care comportamentul audientelor se modifica. Aici social media joaca un rol important. Multi oameni care ne citesc vin de pe site-uri precum LinkedIn, Facebook. Trebuie sa luam in vedere ca audienta vrea interactiune si continutul poate fi prezentat in cele mai variate moduri posibile”, explica Peter Schmitz.

Una dintre prioritatile Euronews pentru urmatoarele luni o reprezinta dezvoltarea versiunii prin serviciile mobile. In prezent, Euronews are incheiate contracte cu 25 de retele din Europa si se afla in discutii pentru stabilirea de noi parteneriate.

“Suntem obisnuiti sa avem televizoare pe orice birou, insa uitam uneori ca nu toata lumea are acces permanent 24/24 la televizor. Principalul scop este sa atingem audienta in momentul in care nu se afla in fata TV-ului si asta poate fi facut prin intermediul web-ului, serviciilor interactive, respectiv mobil. Distributia Euronews pe partea de mobile a scazut din 2008 pana in prezent, ca parte a strategiei noastre de a ne concentra pe consolidarea zonelor acoperite. Astfel, lucram in prezent la imbunatatirea versiunii Euronews pentru serviciile mobile”, afirma Schmitz.

Totodata, Euronews se va concentra pe optimizarea continutului online, astfel incat utilizatorii sa aiba acces mai rapid la informatii prin motoarele de cautare. In plus, din ianuarie 2010 site-ul va furniza stiri si in limba turca.

Euronews are in prezent o audienta zilnica de aproximativ 6 milioane de telespectatori pe toate mediile de difuzare, in timp ce CNN atrage 1,72 mil. telespectatori (cablu si satelit), iar BBC aproape 1 mil. telespectatori (cablu si satelit). Euronews este detinut de un consortiu de state europene dintre care actionarii principali sunt Franta, Elvetia, Italia si Rusia.