Wall-Street: Unde ati mai lucrat inainte de National Geographic si de ce ati decis sa va alaturati acestei echipe?
Matt Taylor:
Am lucrat in cadrul National Geographic in cea mai mare parte a carierei profesionale. Mi-am format o experienta solida pe partea de programe FTA (free-to-air) dupa care m-am alaturat echipei National Geographic, intr-o perioada in care postul de televiziune era inca la inceput. Am vazut aceasta decizie drept o mare oportunitate de a evolua alaturi de un post de televiziune nou si de a explora potentialul unui brand atat de celebru.

Wall-Street: In zece ani de activitate care a fost cea mai mare provocare profesionala?
Matt Taylor:
Genul documentar evolueaza in permanenta, ceea ce il face cu atat mai interesant si provocator. Incerci tot timpul sa gasesti cel mai original si atragator material pentru a satisface curiozitatea telespectatorului. Acest lucru ar parea evident dat fiind popularitatea de care se bucura documentarele noastre, insa succesul poate fi trecator si de aceea trebuie sa gasesti tot timpul povesti noi care sa-l captiveze pe telespectator.

Wall-Street: Care este cel mai dificil lucru din activitatea zilnica?
Matt Taylor:
Sunt foarte pasionat de ceea ce fac si de aceea mi se pare dificil ceea ce am de facut. Cu toate acestea, lucrurile administrative, de care ne lovim cu totii indiferent de tipul de munca, nu reprezinta o placere.

Wall-Street: Cum arata o zi normala de lucru?
Matt Taylor:
O zi normala de lucru ar putea arata ca oricare alta zi de munca, insa uneori ma poate duce in junglele din America de Sud, in Africa sau un alt colt indepartat al acestei planete. Lucrez alaturi de o echipa minunata si cu subiecte fascinante, astfel incat o zi de munca nu este niciodata plictisitoare.

Wall-Street: Ce aspecte luati in considerare in realizarea grilei de programe a National Geographic Channel?
Matt Taylor:
Iau in considerare calitatea productiei si interesul public fata de continut, respectiv modul in care acesta se integreaza cu stilul televiziunii si comportamentul telespectatorului.

Wall-Street: Cum alegeti documentarele ce urmeaza sa fie difuzate pe post?
Matt Taylor:
Acesta este un proces complex ce are loc la sediul central din Washington. Echipa noastra de specialisti lucreaza cu producatorii locali pentru a dezvolta grila de programe.

Wall-Street: Care este principala responsabilitate a unui director de programe si ce greseli sunt comise frecvent?
Matt Taylor:
Principala responsabilitate este sa incerc sa selectez cel mai bun continut si sa-l ofer telespectatorului in momentul cel mai potrivit. Greseli au loc in momentul in care nu iti cunosti bine audienta si obiceiurile de vizionare. Acest job te ajuta sa fii intuitiv. Desi aceasta calitate trebuie dublata de cercetare cantitativa si calitativa. Nu incerca niciodata sa iti “ghicesti” audienta.

Wall-Street: Cate ore pe zi alocati doar vizionarii documentarelor?
Matt Taylor:
Este foarte dificil de spus. Nu stiu cate ore pe zi petrec, insa urmaresc toate documentarele inainte de premiera pe TV. Cateodata iau o copie a materialul si o vizionez acasa pentru a-mi da seama daca este momentul potrivit pentru a o difuza pe post.

Wall-Street: Care este cea mai interesant aspect al acestui job? Dar cel mai plictisitor?
Matt Taylor:
Faptul ca lucrez pentru un brand ca National Geographic si descopar atat de multe despre lumea care ne inconjoara reprezinta categoric partea cea mai interesanta a acestui job.

Wall-Street: Cum stii cand un documentar va avea succes?
Matt Taylor:
Acesta este cel mai dificil si provocator aspect al industriei TV si uneori nu este obtinut cu usurinta. Reteta pentru succes s-ar putea baza pe o buna intuitie a trendurilor de vizionare, extrapoland-o in documentarele viitoare. Aplicarea unor tehnici de productie solide si livrarea unui produs puternic iti pot garanta castigarea unei jumatati din batalie.

Wall-Street: Ati modificat ceva in strategia de programe ca urmare a contextului economic actual?
Matt Taylor:
Nu, continuam sa lucram in acelasi mod: urmarim combinatia magica intre o productie profesionista si povesti suprinzatoare.

Wall-Street: Cat de des se intampla sa modificati strategia de programe?
Matt Taylor:
Incercam sa oferim o strategie de programe constanta, fara prea multe schimbari. A taia sau a modifica strategia de programe nu fac altceva decat sa ingreuneze intelegera mesajului de catre audienta. Schimbam doar pentru a imbunatari acele zone cu un nivel de popularitate scazut.

Wall-Street: Ce calitati ar trebui sa aiba un director de programe?
Matt Taylor:
Un director de programe bun are nevoie de o abordare analitica puternica fata de munca sa, respectiv o parte creativa care sa permita o strategie de programare echilibrata.

Wall-Street: Care este cea mai dificila piata pentru National Geographic Channel?
Matt Taylor:
Suntem multumiti de dezvoltarea si distributia, in continua crestere, a National Geographic Channel si a celorlalte branduri (National Geographic Wild, Music, HD, Adventure). Din fericire, nu avem o piata atipica. Dupa aproape 12 ani de activitate, cand postul de televiziune a fost lansat pentru inceput in 5 teritorii, am realizat ca avem in fata o audienta pentru programele noastre, o audienta care impartaseste aceeasi curiozitate pentru o lume in permanenta schimbare.

Wall-Street: Cat de dificil a fost pentru un post de televiziune precum National Geographic sa se impuna in peisajul TV?
Matt Taylor:
Competitia in industria de televiziune devine din ce in ce mai acerba. Oferta este atat de variata incat uneori e dificil sa te diferentiezi de multime. Chiar si in aceasta situatie, pentru a ne pastra publicul punem accent pe calitatea productiilor noastre. Vad National Geographic drept o alternativa la continutul TV traditional, o fereastra catre lumea inconjuratoare si o sansa sa vezi ceva ce nu poti pe un alt canal.

Wall-Street: Cum arata peisajul TV actual? Care sunt principalele provocari pentru aceasta industrie?
Matt Taylor:
Industria de profil se modifica cu rapiditate. Lansarea programelor TV pentru telefoane mobile, cresterea ratei de penetrare a Internetului modifica peisajul TV, insa sunt optimist. Lansarea unor noi operatori inseamna mai multe oportunitati pentru ca distributia canalului nostru sa fie facuta si prin alte canale decat televiziunea traditionala.

Wall-Street: Ce impact a avut criza financiara asupra National Geographic? Ce strategie ati adoptat in acest sens?
Matt Taylor:
Este prea devreme pentru a putea vorbi despre modul in care criza financiara a afectat industria TV la nivel global. Trebuie sa vedem cum vor evolua lucrurile. In acelasi timp, experimentam aceasta criza in toate sectoarele economiei, facem parte din acest peisaj media in schimbare. Vad insa oportunitati pentru viitor ca urmare a diversitatii de platforme de comunicare.