In aceste conditii, piata globala de publicitate va atinge valoarea de 421 mld. dolari in 2009, in scadere cu 12,1% fata de 2008, potrivit raportului “Global Entertainment and Media Outlook: 2009-2013”, realizat de PricewaterhouseCoopers si preluat de emarketer.com.

Fiecare sector media, cu exceptia publicitatii din jocurile vdeo, va inregistra o scadere a veniturilor din publicitate in acest an. Insa, PricewaterhouseCoopers se asteapta la o revenire a publicitatii online si a celei din jocurile video in 2010, cu o crestere anuala, pe parcursul a cinci ani, de 7,7%, respectiv 13,8%.

Astfel, daca in acest an piata de publicitate TV se va situa in jurul valorii de 149 mld. dolari, in anul 2013 aceasta ar putea trece pragul de 160 mld. dolari. Un alt sector ce urmeaza o evolutie asemanatoare este online-ul (de la 58,7 mld. dolari in 2009 la 86,7 mld. dolari in 2013), in timp ce presa scrisa va continua sa piarda teren (de la 92,6 mld. dolari in 2009 la 91,8 mld. dolari in 2013).

Media 2009 (mld. dolari) 2013 (mld. dolari)
TV 149 168,4
Ziare 92,6 91,8
Internet 58,7 86,7
Reviste generale 29,8 33,2
Ghiduri 29,1 28,6
Radio 28,6 28
Out-of-home 26,8 30,4
Reviste despre produse 16,2 17,4
Jocuri video 1,5 2,6

Sursa: PricewaterhouseCoopers si emarketer.com

Imbunatatirea situatiei pe piata globala de publicitate nu va avea loc in acelasi timp si mod in fiecare tara. Astfel, industria de publicitate din America de Nord va raporta in intervalul 2009-2013 o scadere de 1,6%, potrivit raportului PricewaterhouseCoopers.

Cu toate acestea, publicitatea online si din jocurile video va continua sa creasca cu 6,4%, respectiv 13%, pe o perioada de cinci ani. Piata de publicitate din America de Nord ar putea reveni pe crestere in anul 2011. In plus, 94% din veniturile din publicitate in America de Nord sunt furnizate de catre Statele Unite ale Americii.

Publicitatea online din Europa, avans de 20% in 2008. Ce urmeaza?

Publicitatea online din Europa, avans de 20% in 2008. Ce urmeaza?

Publicitatea online din Europa, avans de 20% in 2008. Ce urmeaza?