Wall-Street: Cat de familiarizata sunteti cu publicitatea si designul romanesti? Puteti numi o lucrare pe care o apreciati?

Sylvia Vitale:
Cunoastem specificul romanesc prin colaborarea pe care am avut-o cu grupuri internationale ca Danone, Mars, Sara Lee, Bonduelle. Aceste companii folosesc extensiv talentele in design ale agentiilor din intreaga lume pentru toate brandurile dedicate consumatorilor.

Wall-Street: Ce v-a convins sa acceptati invitatia organizatorilor?

Sylvia Vitale:
Credem ca este foarte interesant pentru vestul Europei sa isi largeasca cunostintele despre alte culturi, precum Romania. A face parte din juriu este o modalitate interesanta si provocatoare de a cunoaste Romania mai bine.

Wall-Street: Este nevoie de un festival local de creativitate sau sunt cele regionale si internationale suficiente pentru a seta standardele industriei de publicitate a unei tari?

Sylvia Vitale:
Un festival local de publicitate este intotdeauna bun. Te inspira sa stii ce performante vor obtine lucrarile tale la nivel local. De asemenea, un numar mai mare de agentii romanesti vor sa participe deoarece are loc mai aproape de casa, iar pentru agentiile foarte mici si pentru designerii independenti este mai accesibil. Festivalurile internationale si regionale reprezinta urmatorul pas, deci este o provocare buna pentru agentii sa mearga mai departe dupa ce au vazut cum au performat lucrarile lor in festivalurile locale de creativitate.

Wall-Street: Ati fost presedintele juriului de Design anul acesta, la festivalul de la Cannes. Care au fost principalele tendinte si caracteristici pe care le-ati observat la lucrarile inscrise in competitie?

Sylvia Vitale:
Au fost lucrari creative foarte interesante. Nu doar bazate pe estetica, ci solutii creative reale pentru niste proiecte de scara mai mica sau mai mare. Puteai judeca cat de eficient si de pertinent a fost rolul designerului in a spori valoarea brandurilor, a produselor sau in a oferi lumii o noua perspectiva asupra nevoilor consumatorilor si a tendintelor urmate de acestia. O mare parte a lucrarilor au adoptat criterii sociale si ecologice, despre care stim, ca designeri, ca vor fi fundamentale pentru anul ce va urma.

Wall-Street: Numiti unul sau mai multe proiecte la care ati lucrat si pe care le considerati foarte creative.

Sylvia Vitale:
Daca va referiti la lucrarile jurizate la Cannes, cele mai creative au fost cele care au castigat Gold si Silver Lions. De exemplu, posterele Nike Hand made, identitatea si linia de produs a retetei usoare a lui Jamie Olivier, noile automate de Coca-Cola.

Daca va referiti la proiectele pe care le realizam in interiorul companiei noastre, lucram acum la niste proiecte foarte creative pentru Danone, si pentru o noua linie de telefoane mobile a T.C. Brazilia.

Wall-Street: Cum se reflecta criza financiara in munca dvs., in Franta?

Sylvia Vitale:
Criza se simte in industria de design din Franta. Cu toate astea, putem spune ca pentru moment profesia se mentine pe linia de plutire, promoveaza noi metode de munca si incearca sa tina costurile sub control pentru ca proiectele sa se deruleze inca, cu toate ca este nevoie de mai multa rigurozitate.Unele agentii sufera, iar estimarile initiale de sub 10% scadere s-au transformat in scaderi de 20%.

Cat despre Team Creatif, noi suntem foarte norocosi. Avem clienti fideli de 23 de ani incoace. 50% din afacerile noastre au loc la scara internationala, deci business-ul nostru este unul stabil. Sa speram ca va ramane asa.

Wall-Street: Cum este afectata, in general, creativitatea de scaderea bugetelor de marketing?

Sylvia Vitale:
Am observant ca unele branduri iau din bugetele de advertising si investesc in design, prin revigorarea identitatilor de brand. Au loc proiecte mari de packaging in retail, dar si design digital pentru media online. Sunt vesti bune pentru lumea designului.