“Daca in iunie 2008 erau 8.000 de conturi active, astazi sunt aproape 260.000, asadar intr-un an de zile circa 250.000 de romani si-au facut cont pe Facebook”, spune Vlaston.

Potrivit acesteia, in momentul de fata 80% dintre utilizatorii romani de pe Facebook au intre 18 si 34 de ani, 56% sunt femei si restul barbati.

Laurentiu Pop, deputy managing director Httpool Romania, agentia care vinde in exclusivitate engagement ads pe Facebook in Romania, spune ca advertiserii romani inca nu exploateaza suficient oportunitatile retelelor sociale.

“Campaniile desfasurate pana acum de noi pe Facebook pentru clientii romani au avut ca dominanta componenta de bannere clasice, care functioneaza foarte bine, cu rata de click peste media site-urilor romanesti. Am avut campanii pentru clienti precum Praktiker, Coca-cola, Heineken, Procter&Gamble. De exemplu, intr-o recenta campanie pentru un brand foarte cunoscut, am adaugat bannerelor si o componenta specifica retelelor sociale – am creat o pagina de produs pe Facebook, pe care am promovat-o si prin reclame text. Raspunsul a fost incredibil, clientul foarte incantat, iar rata de conversie excelenta, in principal datorita interactiunii utilizatorului cu brandul, ce a avut loc exclusiv in interiorul Facebook”, spune Pop.

Majoritatea incasarilor Facebook vin din Statele Unite ale Americii, veniturile internationale inregistrand de asemenea o crestere importanta.

Cel mai recent studiu eMarketer, lansat in luna mai 2009, arata ca, desi a reusit sa-si surclaseze rivalii ca numar de utilizatori, Facebook nu este inca atat de bine exploatat din punct de vedere financiar precum MySpace.

“Facebook, care la inceputul anului era foarte aproape de MySpace, a reusit sa-l depaseasca la numar de utilizatori si, pana in 2010, il va depasi de asemenea la nivelul de incasari”, spune Debra Aho Williamson, eMarketer senior analyst si autor al raportului eMarketer.

Referindu-se la profitabilitatea retelei, Mark Andreessen, unul dintre membrii board-ului Facebook si fondator Netscape, a declarat ca, anul acesta, veniturile Facebook ar putea atinge 500 de milioane de dolari si nu 300, cum estima un studiu independent, insa numai daca s-ar intensifica eforturile de vanzare a spatiului publicitar.

Cei mai mari rivali pentru Facebook

In acest sens, reteaua sociala a anuntat deja cateva schimbari - o imbunatatire majora a motorului sau intern de cautare, achizitia unui start-upului FriendFeed, dezvoltarea si integrarea in Facebook a unui sistem electronic de plati, cu tinta directa la PayPal.

Facebook este detinuta de investitori privati: Peter Thiel, Accel Partners, Microsoft si compania ruseasca Digital Sky Technologies, care recent a facut o infuzie de capital de 200 milioane de dolari. Valoarea de piata la zi a Facebook este de 6,5 miliarde dolari.

Httpool Romania s-a lansat in anul 2008 pe piata din Romania, oferind servicii integrate de Internet Marketing.

Httpool Romania face parte din Httpool Group, infiintat in anul 2000, care este unul dintre primii furnizori full service de publicitate online din Europa Centrala si de Est, cu focus pe pietele emergente si retea internationala.

Cei mai mari rivali pentru Facebook

Cei mai mari rivali pentru Facebook