Reprezentantii companiei, condusa de Sir Martin Sorrell, au declarat ca se asteptau la o scadere a veniturilor de 4% in prima jumatate a anului, fiind surprinsi de scaderea de 8,3%.

Cea mai mare presiune a fost inregistrata de divizia de publicitate, media buying si , dar a fost raportata o deteriorare si in sectorul relatiilor publice intre primul si al doilea trimestru.

Aceste rezultate vor genera o noua runda de disponibilizari. WPP a declarat ca planurile, bugetele si estimarile vor fi mult mai precaute. Cu toate acestea, WPP spune ca se asteapta la o imbunatatire a profitabilitatii in ultima jumatate a anului, pa baza unei echilibrari a fortei de munca.

In perioada 30 iunie 2008 – 30 iunie 2009, grupul si-a redus personalul de la 113.208 la 106.683, o scadere de 5,8% a fortei de munca.
Incepand cu 31 iulie, numarul angajatilor a scazut cu 6,3%, pana la 105.393.

Veniturile WPP, incluzand afacerile achizitionate incepand cu prima jumatate a anului 2008, au crescut cu 28%, pana la 4,29 mld. lire sterline (4,8 mld. euro). Aceasta evolutie a fost determinata in mare parte de achizitia TNS, in octombrie 2008.

Cu toate acestea, grupul se asteapta la un an 2010 in stagnare, in ciuda apetitului pentru cheltuieli de publicitate in cadrul unor evenimente precum Jocurile Olimpice de Iarna, World Cup sau alegerile din Statele Unite ale Americii.

WPP Group este unul dintre cele mai mari grupuri de servicii din lume, axandu-se pe activitati de publicitate, relatii publice si lobby prin intermediul a numeroase subsidiare. Grupul angajeaza aproximativ 100.000 de oameni, detine ca sedii peste 2 000 de birouri in 106 tari si este listat pe London Stock Exchange, fiind o componenta a indicelui FTSE 100. Printre companiile care fac parte din grupul WPP se numara J. Walter Thompson, Ogily & Mather, Grey si Young & Rubicam.

WPP ridica miza pentru preluarea TNS

WPP ridica miza pentru preluarea TNS