Autorii studiului au apelat la o companie de cercetare pentru a sustine 1.000 de interviuri cu utilizatori de Internet. Interviul, cu o durata de aproximativ 20 de minute, cuprindea intrebari precum “Doresti ca site-urile pe care le vizitezi sa iti ofere discounturi in functie de preferintele tale?”. 66% dintre respondenti s-au pronuntat negativ.

Ulterior, utilizatorilor le-au fost expuse modalitatile prin care companiile realizau reclamele personalizate: fie urmareau activitatea utilizatorilor pe site-ul companiei sau pe alte site-uri, fie comportamentul in mediul offline, precum magazine. In aceste conditii, aversiunea participantilor la studiu fata de reclamele personalizate a crescut pana la 86%.

De asemenea, potrivit studiului 55% dintre utilizatorii americani cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani nu sunt de acord cu publicitatea personalizata, acestia prezentand o aversiune mult mai mare fata de tehnicile folosite de marketeri spre deosebire de utilizatorii adulti.

Studiul releva si faptul ca 68% dintre cei intervievati sunt total impotriva urmarii comportamentului lor pe diferite site-uri chiar daca actiunea este anonima, in timp ce 69% dintre participantii la studiu spun ca ar trebui sa existe o lege prin care detinatorii de site-uri ar trebui sa afiseze toate informatiile pe care le detin cu privire la utilizatorii lor.

Totodata, 92% dintre respondenti s-au pronuntat pentru existenta unei legi prin care o companie trebuie sa stearga toate informatiile despre un utilizator daca acest lucru i se cere.

“Nu cred ca publicitatea personalizata ar trebui eliminata, insa consider ca suntem in fata unei noi ere, iar informatiile despre utilizatori pe care companiile le vor detine peste 10 ani de acum incolo vor fi mult mai complexe. Mi-ar placea sa vad un sistem in care oamenii sa simta ca detin controlul asupra datelor pe care marketerii le colecteaza despre ei”, sustine unul dintre realizatorii studiului.

Pe de alta parte, 70% dintre utilizatorii americani de Internet care au participat la studiu au optat pentru amendarea companiilor care nu respecta caracterul privat al datelor cu peste 2.500 de dolari. Mai mult de jumatate dintre respondenti sunt si mai drastici: 18% dintre acestia au optat pentru falimentarea companiei respective, in timp ce 35% declara ca executivii vinovati ar trebui sa fie trimisi dupa gratii.