Dupa analiza a 170.000 de campanii de publicitate online, agentia a concluzionat ca factori precum branding durabil, stimularea deciziei de cumparare si chiar utilizarea de fete umane determina consumatorul sa isi aminteasca mult mai usor respectivul anunt publicitar, sa achizitioneze acel produs sau sa fie constient de existenta lui.

Potrivit studiului Dynamic Logic, o mai buna creativitate in mediul online consta in bannere care renunta la “timiditate”. Raportul sublineaza faptul ca publicitatea online trebuie sa fie simpla, directa si sa comunice rapid semnificatia si brandul in sine.

Astfel, Dynamic Logic sugereaza faptul ca succesul sau esecul unei campanii online este determinat in proportie de 50-75% de calitatea creativilor implicati.

“Alti factori precum dimensiunea anuntului publicitar, tehnologia folosita, alegerea site-ului si targetarea completeaza succesul unei campanii. Insa oamenii din media petrec mai mult timp incercand sa optimizeze si sa masoare campaniile, intrucat nu pot controla calitatea creativa”, sustine Ken Mallon, reprezentant al Dynamic Logic.

“Spre deosebire de TV, si in unele cazuri print, unde formatele de publicitate au o anumita consistenta, publicitatea online sufera din cauza
existentei mai multor formate”, adauga Rei Inamoto, director de creatie in cadrul agentiei digitale AKQA.

In opinia lui Scott Briskman, director executiv de creatie in cadrul Agency.com, parte a TBWA, online-ul este un mediu mult mai complex decat alte canale. “E vorba de tehnologie, de parteneri diferiti, cerinte tehnice, publicitate in timp real. Insa creativitatea este lucrul la care oamenii reactioneaza. Nu conteaza cat de bun este modul in care livrezi o campanie de publicitate, daca la nivel creativ este nula”, explica Briskman.

Printre recomandarile Dynamic Logic pentru o mai buna performanta online in ceea ce priveste creativitatea se numara:

1. Evidentiaza brandul in cadrul anuntului publicitar. Anunturile cu logo-uri omniprezente au avut cel mai mare succes si notorietate.

2. Utilizeaza fiecare secunda. Anuntul publicitar ar trebui sa sustina in permanenta mesajul. Un utilizator ar acorda doar o secunda din timpul sau respectivului anunt, asa ca fiecare secunda conteaza.

3. Fii direct. Nu te astepta ca utilizatorul sa vizioneze clipul publicitar in intregime.

4. Simplitatea, numele jocului. Nu folositi mai mult de doua mesaje pentru o executie.

5. Folositi oameni. Fetele oamenilor s-au dovedit a fi utile in cazul campaniilor publicitare pentru servicii financiare.