Scoala de Bani – www.scoaladebani.ro – un proiect de educatie financiara sustinut de BCR – este lansat printr-o campanie integrata de comunicare ce cuprinde PR pe suporturi traditionale si online, formate de media inovative si comunicare interactiva. Programul incepe cu o sesiune de invatare care pune accentul pe ambele parghii ale circuitului banilor – consumul si investitiile personale intr-o maniera relevanta pentru public – simultan cu un concurs derulat pe aceleasi doua coordonate.

“Scoala de Bani este probabil unul dintre cele mai ambitioase proiecte de comunicare, pentru ca urmareste pe termen mediu sa cultive responsabilitatea fata de bani. Am plecat in acest proiect de la concluzia pe care am tras-o cercetand agenda publicului: exista un imens potential de a le vorbi oamenilor despre bani, dar intr-un mod familiar si deschis. Toata lumea stie ce inseamna inflatie, insa putina lume stie ce inseamna inflatie personala, de exemplu. Ca sa dam relevanta unor astfel de subiecte, am inceput o contructie de la zero, in care s-au reunit eforturile si creativitatea a patru agentii de top din Romania si experienta solida a unei organizatii -BCR-care sustine aceasta initiativa”, a declarat Eliza Rogalski, Managing Partner Rogalski Grigoriu Public Relations.

“Scoala de bani” este un proiect care imbina lectiile de teorie propriu-zisa cuprinse in doua ghiduri de lucru -“Ghidul de conversatie intre buzunar si ban”, respectiv “Ghidul de crestere a banilor”, cu elemente de divertisment si instrumente utile in gestionarea portofelului familiei. Programul cuprinde si un concurs “Buzunarul anului”, gazduit de site-ul oficial al campaniei - www.scoaladebani.ro in care participantii trebuie sa doveadesca abilitatea de a-si administra foarte bine finantele personale. Concursul ii va rasplati pe cei care isi vor face constiincios temele despre bani, vor participa la lectiile online, vor rezolva testele si problemele despre cheltuieli si investitii si vor fi votati de public pentru prestatia lor in concurs.

Proiectul a demarat la inceputul lunii octombrie 2009 prin lansarea pe Internet a unui manifest intitulat “Cum ajungi falit in 10 pasi” in care surprinde cu umor atitudini reale, dar si exagerate fata de bani si gestionarea lor defectuoasa. Manifestul a circulat pe Internet timp de mai multe zile si a starnit curiozitatea a mii de oameni. Concursul in sine a inceput pe 15 octombrie, cand s-a dat startul inscrierilor si al probei de admitere la Scoala de Bani, care consta in 30 de intrebari despre bani in situatii reale.

“Scoala de Bani este un proiect pe care il sustinem cu entuziasm, pentru ca vine in continuarea unor initiative educationale pe care BCR le-a avut in mod constant pentru a responsabiliza publicul cu privire la administrarea propriilor resurse financiare. Credem ca Scoala de Bani are potentialul de a contribui la dezvoltarea unei atitudini mature si responsabile fata de bani in randul romanilor. Conceptul neconventional si colocvial al comunicarii ne-a convins ca expertii nostri in finante vor avea in curand parteneri in randul consumatorilor, care la randul lor pot deveni ei insisi «profesori» in administrarea banilor”, a declarat Daniel Pana, Director Executiv al Directiei Marketing BCR.

Agentiile care au dezvoltat campania de comunicare pentru a lansa Scoala de Bani sunt, alaturi de Rogalski Grigoriu Public Relations - in calitate de initiator al programului - Tempo Advertising pentru creatie, Mediaedge:cia pentru strategia de media si Media Cafe pentru dezvoltarea plaftormei online.
“Am lucrat cu mult drag in acest proiect. Este un exemplu bun pentru cum poti sa dezvolti cu succes o idee intr-un proiect ambitios: iti trebuie o idee buna, un partener puternic si de incredere-BCR, o echipa de profesionisti impreuna pentru 112 zile de munca, brainstorming-uri, intalniri si mult curaj”, a declarat Aura Toma, Client Service Director, Tempo Advertising.

"Scoala de Bani este un proiect excelent pentru educarea consumatorilor de servicii financiar - bancare. Campania noastra se remarca printr-un mix in care neconventionalul este elementul cheie: split screenuri pe TV, pozitionari premium pe prima pagina a ziarelor si pe bloguri, astfel incat gradul de notorietate al ghidurilor sustinute de BCR, la finalul campaniei sa genereze o acoperire efectiva de cel putin 65% din targetul pe care ne propunem sa il atingem”, a declarat Bogdan Prajisteanu, director general al Mediaedge:cia Romania.

“Suntem foarte entuziasmati de Scoala de Bani, pentru ca este tipul de proiect care ne-a pus la incercare imaginatia atat ca specialisti in interactive, cat si ca oameni. www.scoaladebani.ro imbina nevoia utilizatorilor de a se regasi intr-o comunitate, in jurul unui interes comun – banii, cu nevoia brandului care sustine proiectul de a interactiona cu consumatorii”, a adaugat si Mihai Fanache, director executiv Media Cafe.

Concursul se va incheia la sfarstul lunii noiembrie, prin acordarea a trei premii, in ordinea clasamentului general al echipelor, precum si doua premii speciale – pentru cea mai populara echipa si pentru cel mai activ sustinator.