Aproape 90% dintre companiile de publicitate care au participat la sondajul citat de BrandRepublic inca resimt efectele recesiunii, in timp ce 75% dintre acestea au anuntat ca operatiunile le-au fost afectate.

La sondajul realizat de Silverpop, furnizor de servicii de marketing prin email, au participat 300 de companii din domeniu, iar 36% dintre acestea nu preconizeaza o incheiere a recesiunii in viitorul apropiat, desi doar o cincime sustin ca economia nu se va imbunatati inainte de trimestrul al patrulea din 2010.

Patru din zece companii de email marketing au anuntat ca bugetele din 2010 ar putea creste, in timp ce pentru 47% bugetele ar putea ramane la fel.

Mai mult de jumatate dintre respondenti au raspuns ca increderea consumatorilor a fost principala prioritate si 51% vor sa sporeasca vanzarile cu programul de email.

In 2010, cea mai mare provocare pentru 37% dintre companiile de publicitate din acest domeniu va fi "dezordinea din casuta de intrari a mesajelor", compania de cercetare Forrester estimand ca un utilizator va primi mai mult de 9.000 de email-uri cu reclame anual, pana in 2014.

In afara de respondentii care au participat la sondaj, 20% au anuntat ca se vor confrunta in 2010 cu gasirea continutului relevant si potrivit. Pentru a se asigura ca email-urile sunt primite, 27% dintre companiile de publicitate au luat in calcul varianta de imbinare a comportamentului de piata pentru prima data, iar 26% vor folosi sondajele pentru a aduna date despre consumatori.