Cele mai populare formate sunt cele de sport (38 de televiziuni lansate in 2009), urmate de televiziunile pentru copii (17 noi astfel de posturi).
Acestora se adauga noile posturi publice de televiziune prin retele digitale terestre precum Ramasjang si DR K din Danemarca, precum si peste 150 de televiziuni tematice cu transmisie prin cablu, satelit sau IPTV precum Investigation Discovery, Weo (Franta) sau Dresden Eins (Germania).

Din cele 7.200 de televiziuni noi peste 50% sunt regionale sau locale, 43% sunt canale nationale si 6 internationale.

Pe de alta parte, aproximativ 220 de posturi TV si-au incetat transmisia in 2009. Aceasta statistica ia in considerare disparitia a peste 100 de televiziuni din Spania, urmate de inchiderea retelei TV Localia, detinuta de grupul Prisa.

De asemenea, printre posturile TV nationale se remarca inchiderea televiziunilor MTV cu emisia in zona statelor baltice, diferitele versiuni ale canalelor de business Bloomberg si cateva dintre posturile de sport ale grupului Setanta (care nu mai opereaza in Marea Britanie).


Serviciile de televiziune digitala terestra sunt complet implementatein sase tari - Germania, Danemarca, Finlanda, Luxemburg, Olanda si Suedia, respectiv in regiuni din Austria, Belgia (Regiunea Flamanda), Republica Ceha, Franta, Italia si Marea Britanie. Trecerea de la televiziunea analogica terestra la televiziunea digitala terestra urmeaza sa aiba loc in 2010 in Austria, Malta, Spania si Slovenia.

Tranzitia la televiziunea digitala a fost lansata in 2009 in Letonia, Polonia si Slovacia si se va lansa in Bulgaria, Irlanda si Romania in 2010.

Potrivit European Audiovisual Observatory, la sfarsitul lui 2009 peste 730 de televiziuni europene difuzau programe in sistem digital terestru, dintre care peste 300 erau posturi locale si regionale.

In paralel cu dezvoltarea televiziunii digitale terestre, au luat amploare si alte tipuri de platforme, in special Pay-TV, serviciile de televiziune prin Internet (IPTV) si televiziunea prin mobil. La finalul lui 2009, existau inca 4.000 de operatori de cablu in 29 de tari europene. In plus, numarul companiilor care furnizeaza servicii Pay-TV a ajuns la 20 in 2009, in timp ce numarul operatorilor IPTV a crescut la 90.

Cele mai multe posturi TV europene se regasesc in Marea Britanie (1.033), Italia (388), Franta (297), Germania (227) si Spania (195).

Televiziunile de filme si cu profil sportiv reprezinta cele mai populare genuri in audiovizualul european, existand in prezent 496, respectiv 419 astfel de posturi.

Cititi si Ce asteapta piata de media si publicitate de la 2010

Ce asteapta piata de media si publicitate de la 2010

Ce asteapta piata de media si publicitate de la 2010