Compania detinuta de Google isi lanseaza serviciul de inchirieri online printr-o selectie de cinci filme, realizate de producatori independenti. Spre comparatie, compania americana de inchirieri de filme Netflix are o oferta de mii de titluri, iar majoritatea operatorilor de cablu le ofera clientilor cataloage vaste cu filme la cerere.

Cu toate acestea, vara trecuta YouTube ar fi purtat discutii cu marile case de productie printre care Lionsgate Entertainment, Sony si Warner Brothers, incercand sa obtina oferte pentru serviciul de inchirieri online. In toamna, compania a testat intern noul serviciu, difuzand filme ale marilor case de productie, sustin surse din interiorul Google, citate de nytimes.com.

YouTube refuza sa confirme discutiile cu casele de productie.

Analistii se intreaba daca filmele de la Hollywood ar prinde la audienta actuala a YouTube, interesata de o larga varietate de filme scurte.
Astfel ca lansarea serviciului de inchirieri online se face in parteneriat cu festivalul independent de film Sundance Film Festival, iar productiile care vor putea fi vizionate pe platforma online sunt inscrise in festival sau au fost difuzate in cadrul acestuia anul trecut. Filmele pot fi inchiriate cu cate 3,99 dolari.

“YouTube a avut o relatie stransa cu comunitatea producatorilor independenti de film inca de la lansare”, a spus Sara Pollack, entertainment market manager al YouTube. Managerul mai spune ca doar o mica parte din productiile inscrise la festivalul Sundance au reusit sa-si gaseasca o forma de distributie comerciala si ca YouTube va deveni o piata de desfacere pentru filmele independente.

Compania a anuntat ca va mai lansa un program numit “Filmmakers Wanted”, care le va permite si altor producatori independenti sa-si posteze filmele pe YouTube. Producatorii vor putea fixa pretul de inchiriere a filmelor si vor primi cea mai mare parte a incasarilor colectate de YouTube.