In ultima perioada, bugetele alocate BTL-ului au crescut usor, datorita nevoii clientilor de a obtine rezultate imediate. Investitiile in acest tip de publicitate pot varia de la cateva mii de euro pana la sume de ordinul milioanelor de euro, in cazul proiectelor ample.

In ultimele luni, frecventa pitch-urilor pe BTL a crescut, clientii cautand agentii partenere eficiente atat ca impact la consumator, cat si ca pret.

“In 2010, desi iesim usor din criza, nevoia de eficienta va ramane la fel de puternica si nu va fi rezolvata nici prin reducerea bugetului de media, nici prin mai multa comunicare online, BTL sau ATL. Eficienta vine dintr-o planificare inteligenta care are la baza nevoile de business ale clientilor, bugetele acestora si modalitatile de comunicare la care target-ul vizat raspunde cel mai bine. Astfel, contextul de business este acela care va dicta directia”, spune Nanu.

In 2009, cifra de afaceri a Saatchi & Saatchi X a scazut pana la peste 1 million euro, de la 1,5 milioane euro, in 2008. Printre campaniile de BTL desfasurate de agentie anul trecut se numara lansarea AFI Palace Cotroceni, o campanie de hard selling pentru Metro Cash & Carry si un eveniment neconventional pentru Head & Shoulders, care a presupus recrearea unei zile de iarna, la temperaturi de 40 de grade.